Nvidia Driver Sort Skærm - HJÆLP!

  • Hey alle sammen, har brug for noget hjælp!


    Okay.. Problemet er at når jeg opdaterer en driver til mit grafik kort så får jeg sort skærm når jeg kommer til Login Screen efter at have genstartet.
    Computeren stopper med at arbejde, og den forbliver sort.
    Er nød til at reboot og så annulere driveren i fejlsikret tilstand.


    Det er ikke mit grafik kort der er noget galt med, mener det er min Computer fordi jeg havde et 8400GS Kort som jeg heller ikke kunne opdaterer, nu har jeg så et 8800GT kort, men jeg kan kun køre med den ældste driver inde fra siden (Nvidia.com)Ikke engang driveren fra cd'en kan jeg opdaterer.


    Har været inde på mange sider og læst, men der er ikk rigtigt noget der har hjulpet og jeg har prøvet 100 forskellige ting og drivere og sådan noget..


    HJÆLP!

  • Altså jeg har set det link men.. forstår ikk helt hvad det er i siger.


    Altså skal jeg hente drivere til mit bundkort eller hva? Tror ikk det er et Asus bundkort jeg har.


    Kan du ikke lige forklare hvad det er jeg skal lidt bedre?

  • havde samme problem da jeg skiftede...jeg kørte en driver cleaner pro (tryk f8 under opstart og gå ind i safe mode, da gfx driver så ikke indlæses) og hentede nyeste driver fra http://www.guru3d.com ...og pludseligt virkede alt som det skulle.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Altså... Du startede Windows op i Safe Mode og så kørte du Driver cleaner og hvad så?
    Installede du så den nye driver i safe mode, eller rebootede du og kørte i normal tilstand, og installerede?



    Andre forslag ville være godt :D

  • installerede sådan driveren i safe mode, men du kan også starte op i normal mode, siden driver cleaner pro skulle have slettet din gamle driver :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Så jeg skal simpelthen slette mine Nvidia Drivers inde i Control Panel I normal tilstand, og så reboot og starte op i Safe mode/Fejlsikret Tilstand og så køre Driver Cleaner for at slette resterne af Driverne, og så installere en ny driver, og reboot? :D



    Til Andre: Hvis i har forslag så bare skriv løs!

  • har du ikkr fået nogle driver cdér med til din maskine der står tit på dem hvilket bundkort man har.


    ellers kan du hente cpu-z på nettet og køre det der kan se hvilket bundkort du har.


    opdaterede drivere kommer jo an på hvor dit bundkort er fra det samme med bios.

  • det kan sq ikke være rigtigt, men du har et MSI bundkort..præcist hvad model ved jeg ikke, men sis soft sandra eller everest home kan nok fortælle det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg har ditto problem.


    Opdaterede min Vista x64 med SP1 i dag og da den kom op gik skærmen i sort efter jeg var logget ind.


    Har rodet frem og tilbage hele aftenen med forskellige drivere og netop fulgt rådene fra ovenstående tråd. Afinstalleret, kørt drivercleaner pro og opdateret bios.


    Stadig samme issue, skærmen går i sort efter pålogning i windows. Hvis man genstarter den går skærmen i sort allerede inden loginskærmen. Men den kan boote i fejlsikret tilstand og man kan fjerne driveren.


    Jeg har et Gigabyte P35-DS3R med en Core2Duo og et Gforce 8800GTS-512mb.
    Vista x64 netop opdateret med SP1.


    Jeg er løbet tør for idéer nu :(
    Overvejer kraftigt at reinstallere, men det burde bare ikke være nødvendigt.


    Pede


  • Hey Pede!


    Hvis det hjælper at reinstallere eller du finder ud af noget andet til at få problemet løst, så skriv det så hurtigt som muligt!!


    Til andre:
    Hvis i har forslag så kom med dem!

  • Jeg faldt over en post på et engelsk forum med en fyr der havde pillet s-video kablet til fjernsynet ud.


    Jeg må blankt erkende at jeg ikke selv ville have forsøgt det på noget tidspunkt, men jo!


    Det løste faktisk problemet og nu virker maskinen igen som forventet. Så er det jo spændende at se om SP1 giver nogle forbedringer til maskinen.


    Jeg er nooooget mellemfornøjet over at der virkelig ikke skulle mere til. Om det er MS eller Nvidia der har fucket op, det ved jeg ikke, men det er godt nok et mærkeligt problem!!


    Pede

  • Hey pede!!


    Ehm hvor sidder det der S-video kabel?
    Altså er det et kabel fra computeren til fjernsynet eller hvad?


    Forklar lige helt præcis hvor det er, så kan jeg se om jeg har det...



    (Tager gerne imod flere forslag:D)