Uendelig lang defragmentering?

  • Okay, så jeg har fået nogle dumme filer ind på min pc, ikke noget der ikke kan fixes, men for en sikkerhedsskyld så defragmenterer jeg lige. Men jeg begyndte her kl. 14 i dag og den har stået på i snart 8 timer (kl. er 21.37) og er endnu ikke færdig, nogen der har nogle idéer?


    Her er info om harddisk:


    320GB SATAII HD hvor der er 206GB ledige.


    Ellers andet så spørg.


    Tark på forhånd :rules:

  • Du skal slå alt fra der arbejder på disken. Hvis der bliver lavet noget på disken startes der forfra!


    Dvs. luk alle processer der laver noget en gang imellem, samt slå screensaver og lign. fra.


    /ask

  • Den "fejl" lavede min computer også ofte da jeg brugte winamp. Hvis du bruger winamp, så er det nok Winamp Agent som du har kørerende. Den skal slukkes før du kan defragtmentere. Det er en process som kører i baggrunden, så selv hvis du ikke laver noget, så kan du ikke defragtmentere når den kører - efter min erfaring i hvert fald. :D


    Den kan slås fra inde i winamps indstillinger. Men igen... Det er bare et gæt på hvad du har kørende. :)

  • Det er noget bavl i siger., lige bortset fra at selvfølgelig arbejder defragmenteringen langsommere hvis der bliver lavet andet på den.
    Den analyserer kun en gang, og det er når den begynder defragmenteringen.
    8 timer er godt nok ekstremt for 50gb.. det burde ikke tage mere end 3-4 timer, og dette er hvis filerne er små. Under 1mb.


    Hvad mener du med dumme filer?
    Hent filemon og find ud af hvad det er for nogle filer der arbejder så meget, og ikke mindst hvad for et program:
    http://technet.microsoft.com/e…ysinternals/bb896642.aspx

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Azjo: Synes nu at det er en noget hård udtalelse du kommer med ;) Prøv at have winamp agent kørende når du defragmenterer og du vil opdage at den starter forfra ved en 10-20% henne i processen. Og kan den blive ved med hele dagen. Hvis du går ind og slår det fra, så kan man fint defragmentere. Den observation har jeg i hvert fald lavet på 2 forskellige computere nu, så vil da godt lige høre om du selv har prøvet det, inden du påstår at det er noget bavl vi andre siger. ;)


    Vi er her jo trods alt for at hjælpe hinanden, så ingen grund til at flame. :D

  • Jeg har ikke undersøgt nærmere hvorvidt det er bare er rygter, eftersom jeg selv bruger OO Defrag med stor tilfredshed, men generelt har folk ikke meget ros til overs for den diskdefragmenteringssoftware der medfølger i Windows. Så et andet stykke software kunne måske hjælpe på det, eller i hvert fald give en bedre idé om hvad problemet er.