Vista æder min disk..

  • Hey!


    Har netop smidt Vista Ultimate 64-bit på min spand, men synes at Vista suger alt liv ud af min disk?!
    Det er som om at den står og søger konstant, og har læst et sted at man kan slå det fra, men hvor og hvorfor gør den det?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Hey!


    Har netop smidt Vista Ultimate 64-bit på min spand, men synes at Vista suger alt liv ud af min disk?!
    Det er som om at den står og søger konstant, og har læst et sted at man kan slå det fra, men hvor og hvorfor gør den det?


    jeg vil sige Vista på min kæreste bærbar kvæler den også når jeg f.eks sætter en dvd i den eller lign, eller kigger rundt på så kører den klamme bar også i toppen og man skal vente på den er færdig før man rigtigt kan kigge omkring.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    jeg vil sige Vista på min kæreste bærbar kvæler den også når jeg f.eks sætter en dvd i den eller lign, eller kigger rundt på så kører den klamme bar også i toppen og man skal vente på den er færdig før man rigtigt kan kigge omkring.


    Det er nu ikke så meget det.. Disken står bare og tænker hele tiden, også når den bare står på skrivebordet! Det er VILDT irriterende at høre på..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Måske den er ved at oprette en Index-fil? Control Panel > Indexing Options. Den bruger automatisk meget få resourcer på det, så snart du begynder at bruge computeren, så det lyder ganske naturligt, at den arbejder lidt hurtigere, hvis computeren bare står og lurer på skrivebordet.


    I mine øjne er det et af de bedste nye tiltag i Windows Vista. Jeg bruger ofte søgefunktionen, så for mig er det uundværligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Gjorde min også i startet, tror den indeksere drevet, så den der smarte søgeting virker...
    Det kan slås fra et sted, søg på google efter en vista tweak guide.


    Hmm.. Den er holdt op med det, var sgu' nok fordi den indekserer drevet, som du skriver.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo