Boot på ekstra IDE controller

  • Har tidligere haft en gammel promise contr. på min computer og der tjekkede den altid om der var et OS på en af de 2 IDE'er først før den gik over og "kiggede" på de normale diske ;)

  • Da jeg ikke kan låse pci/agp bussen på mit bundkort, kunne det være sjovt at se om jeg kunne køre en højere FSB med min HD på et controller kort, før win crasher.


    Er der andre der synes dette kunne være sjovt eller er det kun mig der sidder og tåger. Burde faktisk gå i seng!

  • Quote

    Originally posted by Twilight
    Da jeg ikke kan låse pci/agp bussen på mit bundkort, kunne det være sjovt at se om jeg kunne køre en højere FSB med min HD på et controller kort, før win crasher.


    Er der andre der synes dette kunne være sjovt eller er det kun mig der sidder og tåger. Burde faktisk gå i seng!


    he he ikke en test jeg har tænkt på at prøve, men det lyder da som et sjovt lille projekt - fortæl endelig hvordan det går, hvis du prøver ;) G*

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Kan du ikke vægle noget boot rækkefølge i BIOS?


    Mener bare den automatisk prøver at boote på IDE-controller før de almindelige ;)

  • Første forsøg: Delvis succes. Kan boote op i fejlsikret tilstand med en fsb på omkring 130 - 140. Men vil slet ikke boote normalt. Kunne være et IDE controller driver problem.


    PS! Man skulle ændre boot sekvensen i BIOS.


    Forsøger igen lidt senere. :rolleyes: