auto power down, og auto on, when movie start

  • Jeg har fået mig en media center pc. Jeg vil gerne havde den opsat sådan at den kun er tændt mellem f.eks. 18.00 og 22.00, den skal selv tænde og slukke, men den skal samtidig også selv tænde og slukke, hvis den er sat til at optage et program uden for denne tid.
    Jeg er sikker på at det er muligt at få den til dette, men aner ikke hvor jeg skal starte.
    Er der nogen der kan hjælpe mig?


    på forhånd tak.

  • Nu ved jeg ikke specielt meget om sådan noget, men det lyder da ikke helt muligt? Måske hvis man købte noget specielt hardware. For ellers burde den da ikke kunne tænde selv, når den nu er slukket?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Øhm, tvilver på du kan finde noget software der kan virke på en slukket computer?


    Ellers kan man vel gøre sådan at computeren starter med det samme der er strøm på ledningen, og så finde en timer til stikkontakten?

  • Tja man kan jo få BIOS´er til at tænde computeren på et bestemt tidspunkt. Når dette er muligt, så burde det jo også være muligt at programmere et stykke mediacenter-software til at den vækker computeren på et bestemt tidspunkt, det tidspunkt den er sat til at optage på, fra standby-mode.


    Sikker på at windows MCE ik kan det ?

  • Ja nu er det efterhånden ved at være et godt stykke tid siden, at jeg oprettede denne tråd, og jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan man kan gøre det.


    Så nu er det vel oplagt at høre om der er nogen der har fundet ud af noget siden sidst?

  • I nogle BIOS kan man indstille en timer, ellers er der ikke ret meget man kan gøre hvis du ikke vil bruge noget eksternt til at starte maskinen op med.


    Mange kan vækkes når der tændes på kontakten - derved kan du bruge en timer.


    Du kunne måske også anvende WOL i forbindelse med et cron-job fra en server ude i byen.


    /ask

  • Så lykkedes det sku :D:D:D:D


    Eller dvs. at computeren ikke lukker helt ned, den går "kun" i dvale, men det er da en rimelig god start;)


    Hvad gjorde jeg:


    1. Jeg havde ikke dvale muligheden i "start" (Vista)så jeg søgte efter cmd i start, og åbnede den i administrator tilstand. Herefter skrev jeg
    powercfg.exe /hibernate on
    Nu var muligheden for dvale der.


    2. Gå ind i pauseskærm,
    vælg "skift indstillinger for strømstyring..."
    vælg "skift indstillinger for model"
    Herunder skal skærm og slumring være valgt til "Aldrig"
    Vælg "skift avancerede strømindstillinger"
    Under slumre, vælg tid der skal gå inden computeren går i dvale.


    Nu virker det så, har dog fundet ud af at computeren selv starter ca. 7 min inden den skal til at optage, samme tid går efter endt optagning. Jeg tror dog at man er nødt til at lukke media center, for at den kan finde ud af, at den skal gå i dvale bagefter.


    Håber også at det virker for jer andre :)

  • altså de nogle af de "bedste" NAS's der er på markedet.. har jo en tænd og sluk funktion.. som virker indenfor et bestemt tidsinterval.. tror du skal prøve og google lidt den vej.. evt kan du vende tilbage her til og smide nogle resultater.. :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650