Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 24. marts 2008, 18:09

Jeg er på udkig efter et program som kan "ordne" alle mine Mp3-sange så de kommer i de rigtige foldere, får de rigtige navne osv osv.

Moodlogic skulle være rigtig godt, og have en stor musik database. Men ved ikke helt hvad der sker men hjemmesiden er nede.

Er der nogen der har et andet forslag til et program som kan gøre det samme?

2

mandag, 24. marts 2008, 18:20

Jeg forstår sgu ikke rigtigt hvordan visse folk har deres musik-samling på computer. Er det bare én stor mappe med tonsvis af musik-filer der er navngivet som vinder blæser ?

Hvis man køber sin musik online eller selv ripper det fra sine CD´ere, så er tags, filnavne og mapper da ordnet med det samme ?

Men bortset fra det, så var der på et tidspunkt nogen der snakkede her inde om et program der hedder MediaMonkey. Navnet på programmet er så langt ude at det ikke er til at glemme. Smart markedsføring :))

3

mandag, 24. marts 2008, 19:51

Ja, når man køber det online er musikken ordnet. Men når jeg har rippet CD'er er det da slet ikke altid at filnavne osv er ordnet. Så kan der da sagtens stå track 1, 2, 3 osv. Såååå

Jeg har det meste af min musiksamling ordnet i mapper, ja. Men jeg har dælme også en del der ikke er ordne.

Men tak for hjælpen, tror godt jeg kan bruge mediamonkey til noget fornuftigt :D

4

mandag, 24. marts 2008, 20:05

Hvis du skal rippe CD´ere, så kan Easy CD-DA Extractor godt anbefales. Det bruger som mange (alle?) andre rippere en online-database (freedb) til at automatisk navngive mappe & filer som man ønsker.

5

mandag, 24. marts 2008, 20:40

Har brugt media player til det, men det med at hente album oplysninger over nettet virker ikke efter hensigten, nogen gange finder den kun info på nogen af sangene på et album, andre gange tror det ikke de er fra samme album og sortere dem i hvert sit, så er gået over til selv at skrive dem ind..

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

6

mandag, 24. marts 2008, 22:54

Hvis du vil "rippe" kan du bruge iTunes.. Det opretter forbindelse til et eller andet gracenote eller sådan noget og får automatisk navnene på sangene... Og jeg har sat et eller andet til så den må ændre navnene på mine mapper med musik hvis jeg ændrer det...

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.