Alternativt software til afspilning musik og video på Playstion 3 fra ens PC

  • Igår fik jeg lidt tid til at kigge på mulighederne for at afspiller musik, film og andet på ens Playstation 3 fra ens PC.


    Fandt igennem den officielle hjemmeside ud af, at man kunne bruge Windows Media Player 11, hvori man skulle sætte en såkaldt medieserver op. Man skulle såmænd bare dele `sit musik og andet igennem afspilleren.


    Fandt frem til, hvor man skulle klikke af, men WMP 11 gad ikke rigtigt godtage dette valg. Når man satte flueben stod den og tænkte i lidt tid, hvorefter der ikke rigtigt skete noget. Det skal måske siges, at min computer nok efterhånden trænger til en formatering :crazyeyes:


    Jeg begyndte efterfølgende at søge efter alternativer, men syntes umiddelbart ikke at finde frem til noget. Fandt så ud af, at man i winamp har mullighed for at streame sit musik via internettet (via Winamp Remote). Har endnu ikke afprøvet dette, men vil jo sådan set bare streame det igennem mit trådløse netværk. Måske det også fungerer sådan?


    Men tilbage til spørgsmålet, findes der andre programmer til formålet?

  • Synes jeg kunne huske noget med at det hedder uPnP, så jeg søgte efter "ps3 upnp" på google og den første var dette link:


    http://www.gamer411.com/blog/42


    Så vidt jeg kan se er det nogenlunde det samme du vil gøre ikke? Skal så siges at jeg ikke har nogen PS3 selv, så har ikke afprøvet om det virker. :)


    EDIT: Læste lige i comments også og fandt dette link til en fil server lavet til PC <-> PS3 http://dl.qj.net/Red-Kawa-File…pg/12/fid/11473/catid/518


    Håber det er noget som kan bruges. :)

  • Så lidt... Hehe.. Jeg grubler også lidt over hvad jeg skal vælge som noget medieserver ting når jeg flytter i egen lejlighed her om en uges tid... Så sådan generelt så er det jo interessant med en upnp server og afspiller. Tror dog jeg vælger en lidt billigere afspiller end en ps3, da det er første gang jeg flytter hjemmefra så der er masser af nye ting at købe :D Ville hellere have en Wii, men ved ikke om man kan afspille film og musik via den. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic
    Så lidt... Hehe.. Jeg grubler også lidt over hvad jeg skal vælge som noget medieserver ting når jeg flytter i egen lejlighed her om en uges tid... Så sådan generelt så er det jo interessant med en upnp server og afspiller. Tror dog jeg vælger en lidt billigere afspiller end en ps3, da det er første gang jeg flytter hjemmefra så der er masser af nye ting at købe :D Ville hellere have en Wii, men ved ikke om man kan afspille film og musik via den. :)


    Tror egentlig nok en Wii kan de ting, men tør ikke sige det med 100% sikkerhed.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Tversity virker upåklageligt...


    Eller da jeg så min første el-regning stoppede jeg med dette :)


    Men nogle folk er vel mere ligeglade end andre :D


    Jeg er i hvertfald ikke ligeglad med elregningen, og formoder også at forbruget er steget.


    Meen så meget bruger jeg dog heller ikke min PS3.


    Har også investeret i en 8GB usb-stick, så kan håndterer det meste via sådan en fætter alligevel.

  • Nå nej, altså jeg mente det med pc->konsol...


    Den skal jo tage dine avi filer osv osv og omformatere dem så de er i et format der kan streames og læses af konsollen... Det kræver ret meget CPU kraft :) og derved ret meget strøm hvis man feks gør det med en video fil der varer 1-2 timer :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Nå nej, altså jeg mente det med pc->konsol...


    Den skal jo tage dine avi filer osv osv og omformatere dem så de er i et format der kan streames og læses af konsollen... Det kræver ret meget CPU kraft :) og derved ret meget strøm hvis man feks gør det med en video fil der varer 1-2 timer :)


    Selvfølgelig rigtigt nok.