Problem med at åbne filer

  • Hej,


    Jeg har problemer med at åbne filer som er lagret at en anden PC!


    Se, for at være fleksibel har jeg et eksternt harddrev – kald det A på 80GB, som jeg tager med rundt. Jeg har f.ex. mine pst-filer til Outlook på den og det virker fint. Jeg har også et andet eksternt hardrev stationært her hjemme – kald det B.


    Jeg har to PC’ere: en stationær her hjemme og en bærbar, som mest står på kontoret.


    Problemet er adgang til foldere og filer.


    Eksempel: Jeg har just nu med begge eksterne harddrev sluttet til min bærbare flyttet en folder fra Harddrev A til Harddrev B. Og nu kan jeg ikke få adgang til folderen fra min stationære PC. Da folderen lå på A kunne jeg nå den fra en hvilken som helst af min PC’ere som A var sat til. Jeg kører XP på begge maskiner: den stationære en engelsk XP professional og på den bærbare en dansk XP home edition (ikke pirater). Alle mine drev er NTFS.


    Er der nogen der kan hjælpe med det problem?


    mvh
    Viggo

  • Hejsa HamSelv og velkommen til tweak.dk.


    Jeg har flyttet din tråd til Software da den ikke hører hjemme i Off Topic. Hvis du fremover evt. er i tvivl om hvor de enkelte tråde skal placeres kan du altid finde hjælp her, hvor du også kan finde mange andre oplysninger.


    Nu hvor jeg er i gang med at henvise til en masse læsestof vil jeg også gerne gøre ekstra opmærksom på reglerne samt hvordan du skal forholde dig til spørgsmål om kopiering her på siden.


    Skulle du have nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig, eller en anden fra teamet, og så kan vi være behjælpelige med at svare på dem.


    Jeg håber du får en rigtig god tid her på siden, og er frisk på at dele det du ved med os andre.


    Mvh


    Heidi | Tweak.dk Crew




    P.S: En anden gang, så er 1 tråd nok!

  • :clap:TAK for hjælp


    Jeg tror du gave mig en tov-ende at trække i. Jeg har XP prof på den ene maskine og XP home edition på den anden. OG jeg er nu lykkedes med at 'få ejerskab' til en folder på XP prof maskinen.


    Jeg kommer tilbage hvis jeg støder på andre problemer.


    Tusind tak -
    :cheers:


  • Det var så lidt, og du er til hver en tid velkommen tilbage ;)


    Det er et problem der opstår for mange, men heldigvis er det ret nemt at løse når man ved hvordan det skal klares.