1

torsdag, 13. marts 2008, 17:15

Hej, jeg vil gerne vide hvordan man opdatere bios, og hvor man henter den nyeste og bedste bios.. i kan se mit bundkort i signatur. Det er noget med man f.eks kan opdater til bedre oc muligheder og den salgs ikke?

EDIT: Er det ikke noget med man skal bruge en diskette?

Mvh Jeppe

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jeppe" (13.03.2008, 17:34)

2

torsdag, 13. marts 2008, 17:40

http://www.giga-byte.com/Support/Motherb…ility&FileID=52
Dette her er Gigabytes bios update program, bare kør det, og så vælg at update fra internettet. Jeg har dårlige erfaringer med serveren i USA, så brug den i Rusland eller hvor de nu er, der kommer nemlig en liste. Husk at tjekke at den har genkendt dit bundkort rigtigt.

3

torsdag, 13. marts 2008, 19:53

Jeg har downloaded den bios version der hedder dette "F3 - 2007/07/18 - Better compatibility for over clock" og "F8a - 2007/12/06 - Beta Bios
Support Intel 45nm Wolfdale E8xxx series CPU" fra http://tw.giga-byte.com/Support/Motherbo…?ProductID=2629 hvordan installere jeg dem så?

4

torsdag, 13. marts 2008, 20:19

Du skal slet ikke downloade Biosen selv, det gør @bios for dig, bare vælg opdater fra internettet, vælg serveren i Taiwan eller hvor du nu vil, og så sørg for at den genkender dit bundkort, derefter skulle den selv backuppe den gamle of downloade/flashe den nye etc.

5

torsdag, 13. marts 2008, 20:26

Ehmmm, den kommer ikke med noget at det der server shit.. den når jeg trykker på bios kommer denne bare

6

torsdag, 13. marts 2008, 20:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jeppe
Ehmmm, den kommer ikke med noget at det der server shit.. den når jeg trykker på bios kommer denne bare

Sæt kryds i Find bios from gigabyte, tryk Update new bios, mener jeg, et stykke tid siden jeg har brugt programmet.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "noxon" (13.03.2008, 20:40)

7

torsdag, 13. marts 2008, 20:39

Ja det er sådan man gør, havde ikke lige programmet liggende på den bærbare

8

torsdag, 13. marts 2008, 21:39

Kanon, tak det virkede, hvordan kan jeg så se at det er en ny bios jeg har fået? evt noget nyt der er kommet eller hvad?

9

torsdag, 13. marts 2008, 21:45

Citeret

Kanon, tak det virkede, hvordan kan jeg så se at det er en ny bios jeg har fået? evt noget nyt der er kommet eller hvad?

Bare husk og "load optimized defaults" i bios efter genstart, save og genstart, og så sæt den nye bios op.

10

torsdag, 13. marts 2008, 21:57

Det gjorde jeg ikke tror jeg ikke.. men det kører fint.. med 4.1Ghz clock og kan se den er blevet opdateret :D

11

torsdag, 13. marts 2008, 22:08

Citeret

Det gjorde jeg ikke tror jeg ikke.. men det kører fint.. med 4.1Ghz clock og kan se den er blevet opdateret :D

Yes det køre fint, men tit virker de nye ting ikke før du har gjort som jeg skrev.

12

torsdag, 13. marts 2008, 22:13

Ahh okay, men det gør de her :D

13

fredag, 14. marts 2008, 16:20

davs...følger lige med her, da jeg gerne vil prøve at opdatere min bios ( er dette en god ide?..min bios er fra 2006). Jeg har en msi m677 laptop. og mit motherbord er et msi ms1633x. Når jeg kører programmet fra GIGAbyte siger den unknown bios and flash type.....hvad gør jeg nu???

14

lørdag, 15. marts 2008, 13:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af dovnehund
davs...følger lige med her, da jeg gerne vil prøve at opdatere min bios ( er dette en god ide?..min bios er fra 2006). Jeg har en msi m677 laptop. og mit motherbord er et msi ms1633x. Når jeg kører programmet fra GIGAbyte siger den unknown bios and flash type.....hvad gør jeg nu???

Hvis din lap kører fint er der ingen grund til at opdatere bios..

Og du kan ikke opdatere dit msi board med software til gigabyte... ;)

15

mandag, 17. marts 2008, 21:39

Jeg kan ikke lade være med at kommentere her.
Det er en meget farlig procces at opdatere bios, så hvis du ikke ved hvad det drejer sig om, så få en til at hjælpe dig som ved det.

Og husk aldrig at afbryde instalationen, så hedder det nyt bundkort.

PS: dovnehund, jeg håber sandelig ikke du har forsøgt at falshe dit MSI kort med en GIGABYTE fil, håber du mener det som en joke.

16

tirsdag, 18. marts 2008, 15:50

øhhhh...det tror jeg sgu at jeg har.....det lader nu til at den stadig kører fint..pyhaaa...du gav mig sgu en smule sved på panden der:-).....men med hensyn til bios...på msi`s hjemmeside ligger der en opdateret version af den bios jeg bruger....altså min comp kører fint.....kan bare godt lide at "optimere" dyret*ss*...nå ja..hvis i har nogle gode råd om hvordan jeg får den til at kører bedre, må i da gerne sige til:-)..men...skal jeg hente den nye bios?...gør det noget ved selve compen?..altså kommer den til at køre bedre?....yep...er VILDT rookie med hensyn til komputere..ved at i er ved at grine jeres røv i laser nu;-)

17

onsdag, 19. marts 2008, 23:41

Den bedste måde at lære på, så det hænger fast er den dyre, med bare at kaste sig ud i det og prøve, det går da også godt de fleste gange, jeg vill bare lige advare.
Jeg kan godt li gigabytes måde at gøre det på (som er den jeg kender) hvor man fra deres side henter den nye, og så klarer maskinen selv resten, man skal bare ikke forstyre den imens :)

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Striker Platinum GTX 760

ASUS har i denne omgang sendt
Læs Mere

0

be quiet Silent Base 800

Producenten be quiet! behøver
Læs Mere

0

Crucial Ballistix Tracer 1866 MHz DDR3

Crucial har meldt sig på banen
Læs Mere

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere
Seneste nyheder

2

CableMod firma letter kabelsleeving til PSU

De mange store og tykke kabelb
Læs Mere

0

Samsung Z1 med Tizen OS på vej

Samsung er nu på vej med deres
Læs Mere

0

Artikel: Derfor bør du ikke bruge Popcorn Time

Inden vi overhovedet kommer i
Læs Mere

2

Nvidia GTX 960 er ifølge rygter klar til salg i januar

Det nye GTX 960 kort, som jeg
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.