Netværk2 ;)

  • Hej, jeg har kigget lidt på forum her og fundet nogle tråde om samme emne, men ingen kunne svare på spørgsmålet...


    I kender alle sikkert situationen hvor man er taget til LAN, og skal overføre nogle filer fra en anden pc, men når man så via netværksteder at åbne pc'en står der noget med "vil du oprette forbindelse til xxxxxx" og så skal man indtaste brugnavn og password, og jeg forstår det ikke.. for uanset hvilket pass og bruger man prøver med at virker det ikke.. Og det sker sådan lidt tilfældigt, så er det der ikke, og så er det der, altså fra lan til lan..


    Har en ven som har nævn det kan være noget i registreringsdatabasen, men han kunne ikke huske hvad.. Så jeg ville lige høre om i havde en god løsning på hvordan den lige fixes..


    Zeelot

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zeelot
    Men du kender umidlbart ikke en metoder hvorpå man kan ændre den "klamme" login?


    Zeelot


    Jeg mener at have rodet med det, og fandt frem til at hvis gæstekontoen er deaktiveret, så vil den spørge om adgangskode (f.eks administrator koden) og i mange tilfælde er der ikke engang sat en adgangskode på administrator kontoen, dvs du kommer ikke ind med et blankt password, derfor kræves der at der er angivet en password på admin-kontoen.
    Alt dette skal gøres på modpartens maskine.


    og ikke mindst, share-rettighederne skal også sættes korrekt (den mappe som skal deles)

  • jah du havde fat i noget der!! Men efter laanngg tids søgen, fandt jeg endeligt ud af hvordan jeg kunne fikxe det! Utroligt at det kan være så svært at finde en guide til det på nettet, hverken på engelsk eller dansk var nemt *g*


    Zeelot