Hvordan undgår man Virus??

  • Jeg tror lige du skal læse reglerne for forummet igennem igen, før at du udtaler dig yderligere.


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • 1. Få mac ;)


    ej hvis vi holder os til emnet.


    1. Hent AVG, Bullguard ( ikke gratis ), Norton 360 ( ikke gratis ) eller Kaspersky (ikke gratis)
    2 Installer Firefox og brug dette som din foretrukne browser.
    3. INSTALLER ALDRIG OG JEG MENER ALDRIG LIMEWIRE, BEARSHARE ELLER LIGNENDE! MAKSIMALT EN TORRENTKLIENT!
    hvis blot du holder dig til dette, så er du kørende.
    4. Tænk også over, hvad dine venner har på usb-pennene inden du bare smider dem i. der kan sagtens være virus i nogle af deres filer


  • Er enig med dig i det meste - Skal lige hilse og sige at jeg kører alle de nævnte P2P klienter, og har IKKE nogen former for virus osv.. Gælder bare om en fin firewall :)


    Bruger selv AVG free, Comodo firewall, og Ad Aware + SpyBot S&D.. De sidstnævnte cleaner lige en gang om ugen for div. snavs som desværre ikke kan undgåes :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Object


    Er enig med dig i det meste - Skal lige hilse og sige at jeg kører alle de nævnte P2P klienter, og har IKKE nogen former for virus osv.. Gælder bare om en fin firewall :)


    Bruger selv AVG free, Comodo firewall, og Ad Aware + SpyBot S&D.. De sidstnævnte cleaner lige en gang om ugen for div. snavs som desværre ikke kan undgåes :)


    det sidste du nævner med Spybot og Ad aware har jeg lige kørt og absolut ikke fundet noget som helst, så der ligger jo nok lidt spyware i de nævnte p2p klienter, så hvis man vil undgå alt af den slags, så er det jo løsningen. ikke for at sige, at jeg er den perfekter computerbruger, men ville aldrig have andet end torrentklienter ind, da man på de mere private netværk aldrig får inficerede filer med i pakken;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag


    det sidste du nævner med Spybot og Ad aware har jeg lige kørt og absolut ikke fundet noget som helst, så der ligger jo nok lidt spyware i de nævnte p2p klienter, så hvis man vil undgå alt af den slags, så er det jo løsningen. ikke for at sige, at jeg er den perfekter computerbruger, men ville aldrig have andet end torrentklienter ind, da man på de mere private netværk aldrig får inficerede filer med i pakken;)


    Enig i at der kommer lidt med, men det er intet betydeligt for mit vedkommende.. Mest et par små filer, og cookies og sådan.. Intet af betydning, af nogen art for mig.. :) Og har oplevet samme mængde uden at have de klienter installeret :)

  • snup en avast pakke (gratis, men kræver registrering indimellem) der er både fw, antivirus og anti-spyware i det......det holder helt almindelige ting væk...og scan så hele systemet 1 gang om ugen fx.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg bruger også Avast som det eneste udover Windows XP's egen indbyggede "sikkerhed" og jeg har aldrig oplevet problemer af nogen art efter jeg har fået det, så det er klart hvad jeg vil anbefale.


    Samtidig bruger jeg også Firefox og det hjælper jo også.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • windows indbyggede har jeg så selv slået fra..den checker dels kun trafik den ene vej, og blander sig i alt for meget....og flere fw fx skaber ofte konflikter

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Også min første indskydelse.

  • med en velkonfigureret firewall kan man undgå det meste, og med firewall mener jeg den i routeren.


    snup så avast! for at være på den helt sikre side...


    skal også lige sige at bearshare er proppet med diverse spyware, ligesom morpheus og kazaa bl.a

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    1. Få mac ;)
    3. INSTALLER ALDRIG OG JEG MENER ALDRIG LIMEWIRE...


    Linux er mindst lige så sikkert som mac.
    Limewire er open source og fri for spyware og adware, men man skal selvfølgelig ikke downloade noget snavs med det.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU


  • Det hedder det ikke.. Det hedder PRØV Mac OS X. ;)


    Men hvis nu at der var nogen der gad lave spil til OS X, så kunne det jo være at det rent faktisk kunne blive populært. :idea:


    Desuden skal man jo nærmest ud og investere 20k for at få en Mac Pro, for så at opgradere grafikkortet til max et 8800 GT, for højere kan Leopard ikke finde ud af, så hvad er det fede? I hvert fald for en gamer.