Slette spyware en gang for alle?

  • Hej


    Nu har jeg de seneste 3 dage kørt en masse fulde scanninger og sletninger med.


    Ad-Aware 2007 PRO
    aVast!
    Registry Mechanic
    CleanMyPC Registry Cleaner
    +
    Et program jeg ikke husker navnet på.


    Ydermere har jeg kørt en systemgendannelse uden held.


    Mit problem er at jeg kom til at deaktivere mit AVG Anti-Virus en hel dag hvor jeg fik alle mulige tredjeparts-cookies ned på min PC (Partypoker - 888.com - og flere)
    (Det skal lige siges at dette problem kom for omkring 10 dage siden)


    Og jeg ser det som umuligt at fjerne dem igen - Har så siden hen, fået af vide at det er ligemeget hvilke programmer jeg bruger, pga. de vil blive ved at komme igen når jeg genstarter computeren - Og det skal jeg love for de også har gjort :(


    Jeg kører Windows Vista Home Premium hvis det havde nogen for for betydning.
    Nogen der ved hvordan klarer dette problem (Uden at fomatere)...?


    Har fået af vide at jeg skal ha slettet den fra Windows Registry (RegEdit) filen - Men tør ikke rigtig pille ved den fil.


    Håber på hjælp :) I form af en guide til hvordan jeg fjerner de cookies så de ikke kommer igen efter en genstart :)

  • Hejsa xintax og velkommen til tweak.dk.


    Jeg har flyttet din tråd til Software da det er her den hører hjemme. Hvis du fremover evt. er i tvivl om hvor de enkelte tråde skal placeres kan du altid finde hjælp her, hvor du også kan finde mange andre oplysninger.


    Nu hvor jeg er i gang med at henvise til en masse læsestof vil jeg også gerne gøre ekstra opmærksom på reglerne samt hvordan du skal forholde dig til spørgsmål om kopiering her på siden.


    Skulle du have nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig, eller en anden fra teamet, og så kan vi være behjælpelige med at svare på dem.


    Jeg håber du får en rigtig god tid her på siden, og er frisk på at dele det du ved med os andre.


    Mvh


    Heidi | Tweak.dk Crew

  • installer en firewall og programmet spybotdestroy.
    Hent alle opdateringer til programmet (gøres inde fra selve programmet) så den er up2date.


    Derefter boot din windows i fejlsikret tilstand...
    Kør derefter en FULD virusscan, samt en fuld scan fra spybotdestroy...

  • spyware bør slettes løbende, man kan altså ikke helt undgå det hvis man surfer rundt....bruger selv ewido til det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg bruger F-Secure til at tage skraldet. Det scanner real-time alt hvad man åbner og også alt webtrafik. Har ikke bemærket at jeg har fået noget virus ind, men den har til gengæld syltet nogle stykke som var på vej. :D


    Men de tredjeparts-cookies som du snakker om... De er jo som sådan ikke skadelige da det kun er tekstfiler. Når du har cleanet din computer, så kan du slette dem inde fra din browser af. :)


    Og ja... Velkommen til siden :D


    Ps. Du kan hente en prøveudgave af F-Secure her Den virker fuldt ud i 30 dage, hvorefter man så skal købe hvis man vil bruge det.

  • cleanmy pc registry cleaner har intet med spyware at gøre og ej hellere registry mechanic, , det er bare unødvendige filer i registreringen, ad-aware vil jeg absolut ikke anbefale hvis man har spyware problemer....avg antispyware kan også bruges som free version, man får bare ikke automatisk update eller beskyttelse, men man kan scanne med programmet som free version og selv opdatere... http://www.ewido.net/en/

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet 2 gange, sidst af jedimind ().