Muligvis problemer med directx 10

  • Jeg har fået mig en ny bærbar med et 8600gs kort i. da det er et 8*** kort så er der jo directx 10. problemet er bare at jeg ikke ved om det funker eller ej.


    Dxdiag siger at directx10 er installeret.
    ForceWare driver : 167.43



    Spec:
    Core2Duo 2,2GHz
    2gb ram
    8600gs
    Vista home premium 32bit



    I halflife2:episode 2, der siger den i indstillinger at:
    Hardware Directx: 9+
    Software Directx: 9


    I Crysis siger kan jeg ikke se noget med directx 10 nogen steder.. ved ikke om man kan slå det af og på et sted. Men det lader ikke til at jeg kan skyde træer i stykker og alt det der andet gøgl som de påstår man kan.


    Hvad kan der være galt ?

  • I crysis skal du ind i game browseren i vista og højreklikke på genvejen og vælg dx10.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Der er igen forskel i crysis på DX9 og 10, den eneste forskel er at 10 unlocker very high settings, men dem kan du slå til alligevel med en custom config!
    Gamle DX9 spil vil kun køre DX9, Half life 2 EP2 og alle andre spil er kun DX9, derfor kører de med DX9


    in-game i crysis kan du åbne console og skrive r_displayinfo 1 står der DirectX10 bruger du det!
    For at smadre træer skal dine physics settings vist være på high eller very high!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Der er igen forskel i crysis på DX9 og 10, den eneste forskel er at 10 unlocker very high settings, men dem kan du slå til alligevel med en custom config!
    Gamle DX9 spil vil kun køre DX9, Half life 2 EP2 og alle andre spil er kun DX9, derfor kører de med DX9


    in-game i crysis kan du åbne console og skrive r_displayinfo 1 står der DirectX10 bruger du det!
    For at smadre træer skal dine physics settings vist være på high eller very high!


    Passer ikke at der ikke er forskel på DX9 og DX10 i Crysis selvom du unlocker...


    Derudover så skal du lige være opmærksom på at det ikke er alle træer/planteligendeting der kan smadres... :)