internet udbyder

  • Ved at man ved flere udbydere kan vælge om man vil have en fast IP eller 2 dynamiske IP'er... Hvis man vil have flere må man betale... Men mp man spørge om hvilket formål du vil have flere IP'er for..?! Som bruger siger kan du bare sætte en router på efter modemet, så kan du sætte næsten uendeligt mange computere til på en IP...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • det bliver så også en router.


    Det platte er i det hele taget at tage penge for ip adresser, også da det slet ikke sker i andre lande end danmark, det er et skide hustleren land. Hvem kan bruge 2 ip adresser hvis man gerne vil sidde 3 sammen og spille en aften? Nej nej, vi skal betale for hver enkelt IP adresse, selvom de 3 personer ALDRIG ville bruge de 8mbit jeg har. Det er at røvrende folk, da ip adresser er intet andet end et tal. Først betaler man for en høj hastighed, bagefter betaler man for at kunne bruge den....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    det bliver så også en router.


    Det platte er i det hele taget at tage penge for ip adresser, også da det slet ikke sker i andre lande end danmark, det er et skide hustleren land. Hvem kan bruge 2 ip adresser hvis man gerne vil sidde 3 sammen og spille en aften? Nej nej, vi skal betale for hver enkelt IP adresse, selvom de 3 personer ALDRIG ville bruge de 8mbit jeg har. Det er at røvrende folk, da ip adresser er intet andet end et tal. Først betaler man for en høj hastighed, bagefter betaler man for at kunne bruge den....


    Hmm, det står dig da frit at emigrere til f.eks. Nigeria... Ud fra din post vil DK ikke miste det helt store.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Hmm, det står dig da frit at emigrere til f.eks. Nigeria... Ud fra din post vil DK ikke miste det helt store.



    enig..


    og du kan bare stoppe dit brokkeri og tage og smide en router på og så har du ikke alt dette påstyr.


  • Jeg er sku enig med ham syntes også det er latterligt, samme som at TDC styrer bredbåndsmarkede så groft som de gør.


    There is something rotten in the state of Denmark.

  • Hmm altså hvordan vil du ellers dele din forbindelse ud?? Altså så vidt jeg ved er der jo kun 1 port ud af det modem du får fra tdc??

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream
    Hmm altså hvordan vil du ellers dele din forbindelse ud?? Altså så vidt jeg ved er der jo kun 1 port ud af det modem du får fra tdc??


    har man en pc med 2 netkort og en switch kan windows nemt sættes op til at lade pcen fungere som router.....eneste ulempe er at nettet ryger til de andre hvis du slukker pcen.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg vil nu også sige at det er fuldstændigt lige gyldigt med mere end én ekstern IP adresse, som privatbruger.


    Det er jo derfor vi har Network Adress Translation.
    For at kunne lave et lokalnetværk som det passer os.


    På dit lokalnetværk kan du smide lige så mange PC'er på som du kunne tænke dig.
    (næsten, der er begrænsninger, men det behøver du ikke at bekymre dig om.)


    Men lad os bare tage et standard klasse C netværk.
    192.168.1.X/8


    Her har du en router med adressen:
    192.168.1.1
    255.255.255.0


    Herefter har du mulighed for at sætte
    253 Maskiner op i dit hjem.
    Fratrukket de broadcast adresser, der er i det subnet.


    Så der er jo ikke nogen grund til at flood'e det eksterne IP net med gale WOW junkier :cheers: