Cracks = Warez..?

  • Jeg sad lige og tænkte på om cracks er et tys tys emne på tweak..? Det er vel i grunden lovligt nok hvis man bare har spillet originalt..?!

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Jeg mener det er tys tys herinde...
    Men hvis du nu har et spil originalt, så mener jeg det er lovligt at bruge en NO-CD Crack...
    Dvs. så du ikke behøver at smidde Cd'en i hver gang du skal spille...
    Men ellers tror jeg ikke det er lovligt..

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Jeg mener det er tys tys herinde...
    Men hvis du nu har et spil originalt, så mener jeg det er lovligt at bruge en NO-CD Crack...
    Dvs. så du ikke behøver at smidde Cd'en i hver gang du skal spille...
    Men ellers tror jeg ikke det er lovligt..

    Det er jeg ikke sikker på at du må, for ved copyright må du ikke ændre i originalen 8o

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Originally posted by Johnny

    Det er jeg ikke sikker på at du må, for ved copyright må du ikke ændre i originalen 8o


    Vi har været igennem denne diskussion et par gange. :]


    Johnny jeg vil sige du har ret...

  • Når tråde bliver lukket omkring Warez er det jo ofte fordi folk spørger omkring download af ulovlige ting via edonkey, kazaa osv.


    Mener ikke jeg har set en tråd blive lukket, fordi folk skal bruge en nocd til et spil :]

  • Quote

    Originally posted by LecTer
    ja det er de nemlig. Ligesom det er tilladt at bryde krypteringen på en dvd hvis du selv har betalt for den.


    he he - ja det kan vi takke DVD-Jon for ;)

  • hehe... det lyder fint jo! Jeg har fundet en crack til Battlefield 1942 1.5. Det tog mig dage at finde den, og den lå på en extremt langsom server! jeg downloadede den med 256 bit/sec !! så hvis nogen har det originale spil og vil ha cracken kan i lige skrive det her, så finder vi ud af noget... ;)
    Den virker forresten fint, - også i multiplayer!

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Det er ikke tys, hvis du blot leder efter nocd til et spil du selv har købt. As far as I know.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Samme holdning her :D


    Nice nok! :) Al magt så....eller no'et.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Bauner


    Fald lige lidt ned. Dit svar bliver nok også læst hvis du skriver med [SIZE=1]små[/SIZE] bogstaver X(
    Når jeg læser sådan et svar føler jeg det som om jeg bliver svinet til X(


    hvorfor det?! Jeg er rolig.. jeg synes bare vi har været den her snak igennem 13 gange.. og i alle sammen er vi blevet enige om at cracks er lovlige..

  • Quote

    Originally posted by OriGiN


    hvorfor det?! Jeg er rolig.. jeg synes bare vi har været den her snak igennem 13 gange.. og i alle sammen er vi blevet enige om at cracks er lovlige..


    Det er helt korrekt OriGiN - men hvis du vil tages seriøst, så må du skrive noget pænere end du gør. For mit eget vedkomne så har jeg ikke lyst til at kommunikere med folk, der råber og har et beskidt sprog. Og det gør du jo af og til :rolleyes:

  • Alligevel husker jeg en gang hvor jeg oprettede en tråd ang. no-cd crack til war3 (hvilket jeg har fuld version af), og tråden blev straks lukket....


    Jeg tør ikke nævne noget med warez, eller andre ulovlige ting herinde længere, da folk er af den holdning, at det bør ikke diskuteres..


    Man erfarer hurtigt at alt ulovligt er et tabu emne på tweak.dk/forum...
    Kedeligt nok, men sådan er det...


    Ellers vil jeg give dig ret. Cracks er ikke ulovlige hvis man har full vers.


  • Kan ikke lige huske den tråd du henviser til og var heller ikke mod dengang.


    Men se det fra en moderators synspunkt. Reglen hedder i bund og grund ingen snak om warez her. Men den kan bøjes på flere tusinder måder. Derfor er det lidt svært at finde en grænse.


    Tråden forleden omkring download af mp3 var der til gengæld ingen tvivl om :]
    Men sådan en som her, hvor der bliver snakket om en nocd til et spil der er købt og betalt ser jeg ikke noget problem i.


    Håber også almindelige brugere af forummet nogengange kan se at det kan være lidt svært at styre som mod ;)
    (Kunne jeg ihvertfald selv tidligere)

  • Quote

    Originally posted by bentzin


    Det er helt korrekt OriGiN - men hvis du vil tages seriøst, så må du skrive noget pænere end du gør. For mit eget vedkomne så har jeg ikke lyst til at kommunikere med folk, der råber og har et beskidt sprog. Og det gør du jo af og til :rolleyes:


    Det ved jeg da godt jeg gør... og jeg har intet imod det.. og jeg råber sq da aldrig.. kun hvis der er noget der seriøst pisser mig af..

  • Quote

    Originally posted by OriGiN


    Det ved jeg da godt jeg gør... og jeg har intet imod det.. og jeg råber sq da aldrig.. kun hvis der er noget der seriøst pisser mig af..


    Når du skriver med stort el. med "fed" skrift så er det, det samme som at råbe. Sådan opfatter jeg det, da det er en slags uskreven regel nogle steder. Andre steder f.eks. Usenet - der er det ikke tilladt at "råbe" !
    Og til sidst - så forklarer du jo helt ærligt, at du er pi... ligeglad med alt andet end hvad du selv mener. Det er for mig super egoistisk og mangel på respekt for andre og deres meninger. :rolleyes:
    Slut herfra :(