Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 15. februar 2008, 01:31

Hey,

Mit første indlæg herinde:)

Jeg har aldrig nogensinde set eller prøvet at programmer før, jeg vil derfor gerne spørge herinde om nogen kan give mig nogle gode råd til hvor jeg skal begynde... Har læst lidt om det på nettet og det ser ud til at der mange sprog at vælge i mellem.. Jeg har fået lidt interresse for det og vil gerne starte med at lære det.

2

fredag, 15. februar 2008, 02:27

Kommer jo lidt an på hvad det er du gerne vil lære at programmere.

Men jeg jeg da at bla. svedel77 herinde fra, har lavet nogle små guides du jo kunne kigge lidt på:
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=94383&sid=

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

3

fredag, 15. februar 2008, 08:40

Hvis du vil lære at programere, så er det efter min mening mindre relevant, hvilkket sprog du vælger at gøre det i. Det at lære at programere er mere eller mindre et spøgsmål om at lære at tænke på en bestemt måde.

Et program der faktisk er ret godt til at lære "tankegangen" er noget så simpelt som CeeBot.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

4

fredag, 15. februar 2008, 10:52

Jeg vil sige at du skulle starte med C++.
Er jeg selv igang med og det er dejligt enkelt.
Ellers ville jeg sige at du skulle tage Python.
Det er anbefalet til nybegyndere og er mere enkelt end C++(synes jeg).

-Frederik Kongsgaard

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.