Kan ikke install Windows XP???

  • Jeg er ved at kikke på en pc for en bekendt og jeg kan ikke install windows.
    Dvs , jeg booter op på cd , den begynder at loade/indlæse drivere.
    Så på et tidspunkt skal den skifte screen , mener til den hvor man skal trykke F8 for at accepetere div , men den stopper på sort skærm med en blinkende curser i øverste venstre hjørne.
    Jeg har prøvet med andet cd drev , anden hdd og ram.
    Jeg har aldrig været ude for dette problem.
    En der har en ide????




    SMLDK

  • Hvor lang tid har du ladet den stå - altså hvor lang tid har du ventet mens der har været sort skærm?


    Er der nogen ridser på cd'en?


    Mvh Stubkier

  • Jeg har det 100% samme problem, men her er lidt yderligere oplysninger.


    Kan godt installere Win XP SP1a - men så snart jeg prøver og opgradere til SP2 så går der helt hat og briller i det?


    Jeg startede med at installere en SP1a - opgradere til SP2 = problemer... Ok så fik jeg fat i en Win XP med SP2 så jeg ikke skulle opgradere - men nu har jeg samme problem, installationen starter fint men så går den i sort skærm med blinkende cursor.


    Min PC er en helt ny ASUS mobo + nyt ASUS DVD drev - og alt virker altså uden problemer under SP1???


    Hjælp!!!!


    Arvad

  • Nå det er da helt rart at jeg ikke er den eneste med dette problem...


    Det skulle vel aldrig være en P4 maskine du har problemet med?


    Jeg kan ikke rigtigt gennemskue om det har noget at gøre med ældre versioner af Bios/P4'er??


    Arvad

  • Nej det er en HP med AMD 4000 64 cpu socket 939.
    Jeg kan ikke engang install SP2 bagefter så fryser den igen ., så kun SP1 , wierddddddddddd.
    Jeg synes at jeg engang læste et sted ang SP2 på ældre maskiner og probs.
    Som du nævner noget med bios.
    Men er dælme første gang jeg har oplevet dette her.



    SMLDK

  • hvis du vil installer XP på et sata drev uden at ændre noget i bios ska den hedde Windows XP Pro SP2c så kan du godt, det har min far gjort, da han er noob til sådan noget, og han har købt en original den sagde han ved SP2c så tror den har indbygget sata driver.


    ellers kan du jo vælge at installer sata driver under XP installering lige når du starter den, el. ændre Raid i bios så det køre IDE.


    jeg køber så lidt at de intergere SATA driver i SP3 så når der kommer en installering af XP SP3 så har den indbygget sata driver det vil hjælpe mange :)