Boot af Ubuntu via CD

  • Hej,


    Jeg har i går hentet en ISO-fil til at køre Ubuntu 7.10. Jeg har brændt den ud på en CD og ønsker herefter at afprøve det lidt før en eventuel installation. Imidlertid starter Ubuntu ikke, når jeg genstarter computeren med CD'en i. Jeg har været inde i BIOS og sikre, at den først læser på CD-rom-drevet.


    Hvad kan jeg ellers have gjort galt?


    Mvh Schindler

  • Yup vil også tro det er fejlen. Hvordan har du brændt det ud? Bare smidt .iso'en over i cd'ens explorer vindue og trykket skriv til cd? I så fald er det ikke den korrekte måde at gøre det på :)


    Der har du brug for et program der kan lave boot cd'er ud af .iso filer. Se evt vores "liste over gratis programmer" tråd og kig efter imgburn: http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=72780&sid=
    tror nok det kan brænde som boot cd. Ellers er der også CDBurnerXP som kan.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Hmm det vel det samme som "image" ^^ Men det ik nødvendigvis ens betydende med at det en boot cd....Så jeg vil råde dig til at hente en af de 2 gratis programmer jeg foreslog i mit første reply :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg har nu installeret CDBurnerXP og prøvet at gøre som den vejledning, der ligger ang. skrivning af ISO-image på deres hjemmeside, foreskriver - Men uden held. Skabte et ISO-billede, men har ikke fået brændt noget på CD'en.


    Har du eller andre råd til, hvordan det foregår enten i dette program eller img-burn (installerer gerne dette i stedet, hvis det får det her til at virke!).


    På forhånd tak.


    Mvh Schindler

  • Nu brugte jeg i stedet ImgBurn til at brænde et image af filen - Det hele gik fint indtil mod slutningen, hvor der kom en fejlmeddelelse (Jeg har et billede af dette). Den gjorde det færdigt, og jeg var i tvivl, om det var blevet færdiggjort som det skulle. Jeg satte den i CD-drevet og genstartede computeren. Herefter åbnede den i Ubuntu-menuen. Når jeg så valgte at starte Ubuntu, skete der ikke mere. Billeder forblev det samme, bortset fra at jeg ikke længere kunne navigere rundt i menuen. Derfor tror jeg, at der kan være en fejl på disken. Hvordan kan dette tjekkes? Hvis nogen ved noget om det.

  • Du kan også bare bruge neo og brænde et image, det gjorde jeg og den virker perfekt ... ;-)

    E6600@2.4GHz
    MSI P965Neo2
    250 Gb Samsung
    Inno3D 8800GT 512MB DDR3
    4Gb G.Skill @ 800 MHz
    Samsung SyncMaster 226BW

  • Når nu folk er ude i at anbefale programmer, så vil jeg da også være med (hvis du bruger XP).


    Tag et kig på ISO recorder. Når det er installeret skal du bare højreklikke på filen og vælge copy image to cd. Nemmere bliver det s** ikke.


    /ask