Realtek HD Audio - Mic virker ikke ordentligt

  • Nu hvor jeg stod og skulle bruge min mic. fredag aften opdagede jeg hvor meget Realtek's lyd kontrol programmer suger :rolleyes:


    Af en eller anden grund virker min microfon ikke ordenligt, den opfanger ikke ret meget lyd, tæt på intet...Det kun hvis man puster på den meget tæt på munden at der sker noget i windows lyd optager. Realtek HD Audio - Som om....Anyways, har siddet og rodet i timer med driverne og opdateret til nyeste på realteks hjemmeside, uden held...


    Har lige forsøgt med en anden mic bare for at udelukke defekt mic, og det var ikke tilfældet.



    Nogen ideer til løsning af dette problem?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dj revaX
    slået micboost til ?


    Man kan slet ikk få lov til det :/ I windows eget lyd indstilling er alt det væk, Realtek skidtet har taget fuldstændig over.
    Det eneste man KAN lave om på med mic. er optage volumen (er på 100 self.) og så baggrundsstøjs filter og ekko undertrykkelse...


    Tror aldrig jeg har set så skidt en lyd driver før....Pc'en jeg samlede til min lillebror er også med realtek hd lyd men hans virker dog fint og endda med samme headset (icemat siberia). Men jeg må vel bare vente på jeg kan få mit gamle MAYA 5.1 tilbage fra en ven, det virked ihvertfald kanon.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • har den samme driver og det eneste jeg har kunne gøre er at skrue op..


    Der er ikke meget andet, men hvis du finder en løsning så sig endelig til!

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dumpen
    har den samme driver og det eneste jeg har kunne gøre er at skrue op..


    Der er ikke meget andet, men hvis du finder en løsning så sig endelig til!


    Problemet er at der er skruet max op :(

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2