3d tegne program med målsætning ?

  • Hvis du vil være unik (lige som emoerne) og bruge noget som INGEN andre bruger og kun bumser uddanner sig indenfor, så er der Unigraphics. Men forvent ikke at finde nogen forums hvor du kan finde hjælp eller tutorials, det er der vist ikke nok brugere tilbage til.


    Ellers vil jeg klart foreslå Inventor eller Solidworks, alt efter hvad du kan få fat i. De er meget ens og som Fuckwad skriver også ret simple at arbejde med.

  • Nu vil jeg ikke kalde solid og invetor direkte simple... Altsaa, hvis man ikke har proevet 3d cad foer, er det sguitte saadan lige at gaa til..


    Men, der er ikke saa meget andet at vaelge hvis du forventer at finde ret meget hjaelp til programmet..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz
    Nu vil jeg ikke kalde solid og invetor direkte simple... Altsaa, hvis man ikke har proevet 3d cad foer, er det sguitte saadan lige at gaa til..


    Men, der er ikke saa meget andet at vaelge hvis du forventer at finde ret meget hjaelp til programmet..


    Det er i høj grad lettere at gå til end AutoCAD, og nok de simpleste programmer i branchen. Jeg ville ihvertfald starte der. Derudover er der tonsvis af tutorials på nettet, så det er bare med at komme igang.,

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carlsen


    Det er i høj grad lettere at gå til end AutoCAD, og nok de simpleste programmer i branchen. Jeg ville ihvertfald starte der. Derudover er der tonsvis af tutorials på nettet, så det er bare med at komme igang.,


    Helt klart de to nemmeste og mest brugte programmer, der *stort set* er ens..


    Heller ikke det jeg snakkede om, mener bare.. at hvis han ingen erfaring har med 3d konstruktion, eller 2d for den sags skyld, kan det være svært bare sådan *lige* at gå igang.. Det tar noget tid i starten inden man finder ud af de forskellige funktioner...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz


    Helt klart de to nemmeste og mest brugte programmer, der *stort set* er ens..


    Heller ikke det jeg snakkede om, mener bare.. at hvis han ingen erfaring har med 3d konstruktion, eller 2d for den sags skyld, kan det være svært bare sådan *lige* at gå igang.. Det tar noget tid i starten inden man finder ud af de forskellige funktioner...


    Rigtigt nok. Men ikke desto mindre er det svaret på hvad han spørger om i tråden.
    Det er rigtig let at lære de basale ting, og dem kan man lave meget med - men der er så mange andre ting der tager tid at lære, men til gengæld kan spare en del tid i konstruktionen fremover. Det er vel som med alt andet.
    Hvis man sætter sig ned et par timer med inventor og kører de indbygget tutorials igennem, så har man helt klart styr på det basale allerede da.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carlsen


    Rigtigt nok. Men ikke desto mindre er det svaret på hvad han spørger om i tråden.
    Det er rigtig let at lære de basale ting, og dem kan man lave meget med - men der er så mange andre ting der tager tid at lære, men til gengæld kan spare en del tid i konstruktionen fremover. Det er vel som med alt andet.
    Hvis man sætter sig ned et par timer med inventor og kører de indbygget tutorials igennem, så har man helt klart styr på det basale allerede da.


    Helt sikkert..


    Men, nu melder historien ikke noget hvad der skal tegnes.. Måske man kunne bestikkes til at tegne noget af det op :$


    Må da indrømme at jeg stadig hiver min inventor bog/google frem fra tid til at anden når der er noget der driller.. :)


    NieN: Tør man spørge hvad du skal tegne?

  • Seriøst, alle der gider bruge 10 minutter på at sætte sig ind i det, kan tegne en sketch i inventor, og ekstrudere den. Det er altså intet problem, og inventor har som regel rigelig med tutorials med når man får det. Det er nemt at gå til.


    Men hvis du skal ud og lave noget Aerodynamik skal du nok have fat i de lidt bedre programmer, så som Unigraphics. Eliten inden for 3D Cad/Cam.

  • Bare en skam at programmerne er så dyre, hvis man bare skal lave en enkelt tegning. Hvis det er noget man skal bruge hver dag, er det dog ikke så slemt endda.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU