Ustabil computer, blå skærm og forestående lanparty!

  • [Blocked Image: http://img518.imageshack.us/img518/1713/bluescreenql8.jpg]


    Jeg får den der hver 75% af gangene jeg skal køre noget i fuld skærm. Den der fik jeg frem af at køre 3dmark03, men counterstrike 1,6 gør det også (De eneste fuld-skærms programmer jeg har :P )


    Jeg har prøvet at opgradere min grafikkortsdriver et par gange (Pt kører jeg nvidia's nyeste beta-driver 169.28 ), men lige lidt hjælper det.
    Hver eneste gang computeren har crashet, har den under bios-bootscreen (hvis det da hedder det) startet en af harddiskene op igen. Det ledte tanken hen på at det kunne være strømforsyningen, så den blev skiftet, men det var heller ikke det.


    Systemet er
    Amd 64 x2 4400+
    2gb ddr2 dualchannel
    Geforce 8600gt
    2x Samsung 250gb diske, 1 sata og 1 ide
    VISTNOK et MSI K9N Neo-F V2 bundkort


    Jeg har desperat brug for hjælp!

  • enten er det hardware (formodentligt defekte ram) eller rent faktisk har dit bundkort tildelt samme IRQ adresse til 2 komponenter (lidt som at der er 2 mennesker i biografen der har fået samme stole nummer). i nogle bios kan man gå ind og tildele de forskellige manuelt. hvis der ikke er en mulighed for det, skal du fjerne alle komponenter i pci slottene og installere 1 ad gangen. har du både onboard og pci lydkort, kan det være nødvendigt at disable en af dem i bios.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    enten er det hardware (formodentligt defekte ram) eller rent faktisk har dit bundkort tildelt samme IRQ adresse til 2 komponenter (lidt som at der er 2 mennesker i biografen der har fået samme stole nummer). i nogle bios kan man gå ind og tildele de forskellige manuelt. hvis der ikke er en mulighed for det, skal du fjerne alle komponenter i pci slottene og installere 1 ad gangen. har du både onboard og pci lydkort, kan det være nødvendigt at disable en af dem i bios.


    Det ville bare undre mig lidt, hele opsætningen er fra 10. måned 07.
    Men det eneste jeg har af add-on kort er mit grafikkort.


    Er der en måde hvorpå jeg kan se, hvad der optager mine IRQ's ?