Hvordan man bruger programmer fra sin gamle windows xp installation

  • Efter at havde reinstalled windows xp media center 2005(man går ind og trykker man vil install også sir den press R to repair på en specific partion) begyndte alle mine programmer at virke ekstremt langsomt.


    Når jeg åbner firefox eller IE så tar det 30sec-1min


    når jeg spiller simple spil som CS eller tf2 så lagger det en tand mere end det gjorde før. Hvis jeg f.eks alt+tabber ud af spillet for så at gå ind igen resulterer nu at det lagger sygt indtil jeg joiner en anden server. Dette problem har jeg aldrig haft efter jeg lavede repair install.


    Jeg har gensinstalleret drivers bare for lige at se om det fixede problemt men jeg har ikke set fremgang


    Det er vildt frustrerende at se sin comp man har givet 15 tusind for virke som en eller anden æld gammel pc til 4000.



    Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg har prøvet alt jeg kan komme i tanker om. Er der nogen der ude der evt havde nogle forslag?


    her kommer specs:



    Asus P5W DH delux bundkort


    Geforce 8800 Gtx


    3gb ram


    Creative x-fi fatality lydkort.


    Intel Core2duo E6600 Processor


    200gb harddisk


    50gb harddisk og en 150 gb harddisk


    og en usb harddisk på 60gb



    Opdagede lige noget nyt som startede de sidste par dage. Nogle gange når min pc starter op så kommer der mærklige lyde fra pcen. Det lyder som om når man skubber drevet ud. Eller noget der malfunktionerer inde i kabinettet. Men kan self bare være noget helt urelevant.


    Lige i pt så er det jeg vil gøre lave et CLEAN xp install, ikke noget repair som fusker med dll filerne. Derfor vil jeg gerne have at vide hvordan jeg for de gamle programmer til at virke på det nye xp. For jeg er ret sikker på det kan lade sig gøre. Der er nemlig en masse spil og ting som jeg ikke kan finde cd til så det er ret nedern at miste det.


    Mener der var en guide her på tweak kan bare ik finde den.



    tak på forhånd