Program til kopiring af hdd..

  • hej jeg har en hdd som c drev men den er blevet for lille så har en størrer hdd jeg gerne vil flytte det over på nogen der kender et program jeg kan lave en boot cd og så flytte alt fra den ene hdd over på den anden??

    ASUS P5AD2-E Premium
    P4 640 3.2 GHz * ZALMAN CNPS 7700-Cu
    Samsung 2 x 512 MB DDR2 PC4200
    HIS Excalibur X800XL IceQ II Turbo 256 MB GDDR3
    1xWD Raptor 74GB * 2x200GB Maxtor
    Cooler Master CM Stacker * NorthQ Super Silent 400watt

  • bare fordi nu har jeg lige formateret for en uge siden eller sådan noget og fået alt lavet men så fik jeg en hdd af min onkel

    ASUS P5AD2-E Premium
    P4 640 3.2 GHz * ZALMAN CNPS 7700-Cu
    Samsung 2 x 512 MB DDR2 PC4200
    HIS Excalibur X800XL IceQ II Turbo 256 MB GDDR3
    1xWD Raptor 74GB * 2x200GB Maxtor
    Cooler Master CM Stacker * NorthQ Super Silent 400watt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Det er aldrig en god idé at flytte en Windows-installation. Det kommer sjældent til at fungere optimalt.


    Sikke noget vrøvl!
    Programmer som Ghost og DriveImage er jo netop lavet til den slags, og de fungerer ganske udemærket.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu


    Sikke noget vrøvl!
    Programmer som Ghost og DriveImage er jo netop lavet til den slags, og de fungerer ganske udemærket.


    Jeg fortæller blot om egne erfaringer og jeg har sgu aldrig haft den store succes med det. Med en ren installation og med de basale programmer installeret er Ghost ideelt, men jeg har altså oplevet flere forskellige problemer så snart det bliver anvendt på en forholdsvist brugt installation.

  • Jeg taler blot af egne erfaringer. Kom dog med et ordentligt modargument fremfor blot at sige det er forkert.


    Jeg har aldrig oplevet at Ghost eller andre lignende programmer kan flytte en installation uden problemer. Blandt andet at flere programmer skulle geninstalleres. Derfor synes jeg personligt ikke det kan betale sig, fordi man får omtrent lige så meget opsætning at rode med, som man gør ved en ren installation.

  • er der evt. et program der er gratis og gerne en til at boot på da jeg ik har en anden pc jeg kan sætter hdd'erne over i

    ASUS P5AD2-E Premium
    P4 640 3.2 GHz * ZALMAN CNPS 7700-Cu
    Samsung 2 x 512 MB DDR2 PC4200
    HIS Excalibur X800XL IceQ II Turbo 256 MB GDDR3
    1xWD Raptor 74GB * 2x200GB Maxtor
    Cooler Master CM Stacker * NorthQ Super Silent 400watt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Jeg taler blot af egne erfaringer. Kom dog med et ordentligt modargument fremfor blot at sige det er forkert.


    Jeg har aldrig oplevet at Ghost eller andre lignende programmer kan flytte en installation uden problemer. Blandt andet at flere programmer skulle geninstalleres. Derfor synes jeg personligt ikke det kan betale sig, fordi man får omtrent lige så meget opsætning at rode med, som man gør ved en ren installation.


    Lige efter jul brugte jeg Ghost da jeg skiftede harddisk i min IBM A-31. Ingen problemer.
    Ugen før havde jeg sat en større og hurtigere harddisk i min MacBook. Brugte "Super-Duper" (OSX program), som selvfølgelig virker perfekt.
    Jeg har også brugt Ghost på en Amilo M3438G (RAID 0) uden problemer.
    Både Ghost og Super-Duper er lavet til den slags. Hvis man gør det forkert virker det naturligvis ikke, hvilket du tydeligvis har fundet ud af.

  • Du er sørme smart i replikken. :roller:


    Faktum er desværre at erfaring mod erfaring ikke gavner en skid. Du er velkommen til at anbefale ham at bruge Ghost, men du er både naiv og misvisende overfor ham, når du fremviser den holdning at det altid går problemfrit. Især for en der ikke har benyttet det før.

  • Brition, du kan jo forklare hvad der gik galt..
    Så kan vi måske fortælle dig hvordan det gøres rigtigt :)


    Selvfølgelig kan det gå galt, men det er jo osse derfor man kun kopierer skidtet for så kan man prøve igen.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Jeg har også efterhånden brugt lignende programmer (acronis truImage) 8-10 gane uden at der har været nogen problemer!


    Du skal bare være opmærksom på at hvis det er en partition med styresystemet på, må den disk der klones til ALDRIG have siddet i computeren under opstart - hvis det er tilfældet skal du først ind og have fjernet den i regitreringsdatabasen.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Jeg har også efterhånden brugt lignende programmer (acronis truImage) 8-10 gane uden at der har været nogen problemer!


    Du skal bare være opmærksom på at hvis det er en partition med styresystemet på, må den disk der klones til ALDRIG have siddet i computeren under opstart - hvis det er tilfældet skal du først ind og have fjernet den i regitreringsdatabasen.


    /ask


    Dejligt med lidt støtte.