Program antal timer computeren er tændt?

  • Jeg søger et program der logger hvor mange timer min computer er tændt.. Så jeg nemmere kan holde styr på strømmen.


    Dvs. at nåt jeg tænder computere kl. 08 om morgenen skal den logge ind til jeg slukker den kl. 23.
    Bare som eksempel.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa
    Jeg søger et program der logger hvor mange timer min computer er tændt.. Så jeg nemmere kan holde styr på strømmen.


    Dvs. at nåt jeg tænder computere kl. 08 om morgenen skal den logge ind til jeg slukker den kl. 23.
    Bare som eksempel.


    Hej Celfa - jeg kan måske hjælpe dig - jeg er programmør, og vil godt prøve at lave sådan et program til dig. Hvis du lige tager fat i mig på MSN Messenger kan vi snakke om, hvad det skal kunne. Adressen er : svedel1977@hotmail.com


    :cheers:


    Mvh
    Søren

  • Tag et kig på mausway2k - det kan ihvertfald det du skal bruge (og lidt til - det er faktisk lidt sjvot at følge med i hvor mange tegn man har skrevet, samt hvor langt ens mus har kørt).


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa
    Jeg søger et program der logger hvor mange timer min computer er tændt.. Så jeg nemmere kan holde styr på strømmen.


    Dvs. at nåt jeg tænder computere kl. 08 om morgenen skal den logge ind til jeg slukker den kl. 23.
    Bare som eksempel.


    Hvis formålet er at regne ud hvor meget strøm din computer bruger, så kan du ikke bruge tiden til en flyvende fis da dit system ikke har et konstant forbrug og resultatet ikke vil være særlig brugbart.


    Køb en el-måler - f.eks nede i dit lokale byggemarkede.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hvis formålet er at regne ud hvor meget strøm din computer bruger, så kan du ikke bruge tiden til en flyvende fis da dit system ikke har et konstant forbrug og resultatet ikke vil være særlig brugbart.


    Køb en el-måler - f.eks nede i dit lokale byggemarkede.


    egentligt det jeg ville sige...


    Samurize og nogle lignende programmer har en uptime-tæller med i programmet, og i Vista er der også en uptime tæller med i Task manager/ joblisten.


    såfremt du er på linux, så har både Conky og gkrellm uptime tællere

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200