kan ikke åbne excel fil.

  • min kæreste kan ikke åbne en vedhæftet fil hun har fået tilsendt på hendes e-mail. Det er en xls. fil.
    Når hun spørger windows om hjælp kommer hun ind på en side hvor hun kan downloade excel 2007 som tilsyneladende koster penge, man kan dog prøve det gratis i 60 dage. Mit spørgsmål er om man SKAL have excel 2007 installeret for at man kan åbne xls filer? eller findes der en anden løsning på problemet? hun bruger Vista business.

  • Du kan installere noget kompabilitets patch så de kan læses... Og OpenOffice kan ikke læse Office 2007's formater.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af wretcher
    men gå ind under "Gem som" og så gem filen i den format der hedder "Excel 97-2003-projektmappe" så skulle hun gerne kunne åbne filen


    Hun kan jo ikke trykke 'Gem Som', hvis hun ikke kan åbne filen.

  • jeg downloadede open office som Maverick foreslog og satte den til at være primært program til at åbne excel dokumenter, og det virkede sgu. :9xo tak for hjælpen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Hun kan jo ikke trykke 'Gem Som', hvis hun ikke kan åbne filen.


    jamen jeg mener personen som sendte hende filen skulle gøre sådan,som jeg faktisk troede var Von-Schlausentil at starte med... og jeg troede også at hun havde entidligere version af excel. Så jeg misforstod vidst enlille smule...hehe


    men godt at du har fundet ud af det

  • Open Office er klart en mulighed (så slipper man også for at skulle betale for licenser). Hvis man ønsker at åbne 2007 filer i en tidligere versin af office, så se her.


    /ask