Kan ikke åbne mine drev

  • Hej


    Efter at have kørt en scanning med Kaspersky, og have fjernet alle infiserede filer, så kan jeg ikke længere åbne mine harddisk- drev når jeg går ind i denne computer, men skriver jeg f.eks. d: i adresselinien åbner de fint nok?
    men prøver jeg bare at dobbeltklikke på drevet, åbner den bare vinduet "Åbn med" og jeg skal vælge hvilket program jeg ville åbne filen med...!


    nogen der har nogen forslag til hvad det kan være ?


    på forhånd tak

  • Du skal slette "autorun.ini" som ligger på C drevet.


    Først skal du i "mappe instillinger" og få vist ALLE skjulte filer... derefter burde du kunne se filen, og den skal du bare slette.



    EDIT:


    Husk genstart. HVis det hellere ikke virker, så har jeg en anden løsning

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Chriller
    hmm selvom jeg beder den om at vise skjulte filer og mapper har jeg ikke nogen filer med det navn ?



    okay, åben notepad og skriv i dokumentet:


    [AutoRun]
    open=C:\windows\explorer.exe


    og gem den som autorun.ini i roden C drev....


    Derefter genstart computeren.

  • hmmm mærkeligt...
    hvis jeg forsøger at sætte den til at vise skjulte mapper og filer, så sker der ikke noget, og når jeg så går ind i mappeindstillingerne igen er den bare hoppet tilbage.


    og forsøger jeg at lave en fil ved navn autorin.inf så siger den at den allerede eksisterer som skrivebeskyttet, så jeg kan ikke overskrive, og kan ikke lige umiddelbart komme til at slette den på nogen måder... dog kan jeg åbne den i kør... men ikke redigere i den eller noget ?