Køb af vista

  • Tror ikke du kan. Noget med at den låser sig til bundkortet.
    Men men.. Man kan så være lidt fræk at ringe til MS og sige at man har brændt bundkortet af under overclock, og skal derfor ha åbnet Vista.
    -Jeg har også selv kigget lidt Vista, men var lidt skeptisk overfor OEM-modellen, og gider sgu ikke betale over 2K for den anden udgave.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Firedog: En licens, en computer ad gangen. Sådan har det nu hele tiden været, og er ikke et nyt påfund fra MS side i forbindelse med Vista ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Tror ikke du kan. Noget med at den låser sig til bundkortet.
    Men men.. Man kan så være lidt fræk at ringe til MS og sige at man har brændt bundkortet af under overclock, og skal derfor ha åbnet Vista.


    Sådan en holdning er jo netop med til, at MS i fremtiden netop vil stramme grebet endnu mere når det kommer til deres software, og det er allerede grunden til, at os der ikke snyder alligevel bliver ramt af diverse mærkværdige forhindringer.


    Hvis man ikke kan acceptere de betingelser man køber Windows under, så bør man finde en anden løsning, i stedet for at snyde.

  • Helt enig i en computer ad gangen.. Men men.. Hvis jeg køber windows, og synes jeg vil skifte MB, så er det altså temmelig irriterende at skulle købe det dyre, i stedet for det billige. Det giver jo ingen mening. Det jo ikke alle der beholder deres Hardware flere år.


    -Og hvordan søren skulle man stramme det mere?
    Det vil jo bare gøre så endnu flere prøver at komme uden om at betale.
    Jeg har da i sinde at betale for en Vista, men ikke 2 gange, bare fordi jeg skifter bundkort.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Helt enig i en computer ad gangen.. Men men.. Hvis jeg køber windows, og synes jeg vil skifte MB, så er det altså temmelig irriterende at skulle købe det dyre, i stedet for det billige. Det giver jo ingen mening. Det jo ikke alle der beholder deres Hardware flere år.


    -Og hvordan søren skulle man stramme det mere?
    Det vil jo bare gøre så endnu flere prøver at komme uden om at betale.
    Jeg har da i sinde at betale for en Vista, men ikke 2 gange, bare fordi jeg skifter bundkort.


    Så køb en ikke OEM version, der er jo en grund til de er så billige, det er jo slet ikke meningen de skal sælges seperat. Men har butikkerne åbenbart fået lov til med vista.


    Men du kan også sagtens skifte bundkort, du skal blot kontakte MS for at få en ny registrerings kode.

  • Ja kan godt se det er irreterende men jeg plejer ikke ha de problemer med oem. Men sådan er der jo så meget. Jeg ved bare at mange har geninstaleret oem selvom det ikke er lovligt at gøre så kan det i det flest tilfælde godt lade sig gøre. Man skal bare ikke ha licensen aktiveret på en computer og så prøve på en anden. men lovligt er det vist ikke. :oops:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k


    Så køb en ikke OEM version, der er jo en grund til de er så billige, det er jo slet ikke meningen de skal sælges seperat. Men har butikkerne åbenbart fået lov til med vista.


    Men du kan også sagtens skifte bundkort, du skal blot kontakte MS for at få en ny registrerings kode.


    Der er nogle regler i DK som gør at MS ikke kan sælge OEM-produkter som de tidligere har gjort, hvor man skulle købe en computer ved siden af.
    Nu er jeg ikke inde i alt det der, så kan desværre ikke lige sige hva det er for en regel.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Det har jeg også hørt. Nu bruger jeg selv xp og jeg har aldrig det problem. Problemet ligger ikke i programet men i produkt koden. I teorien kan du bruge den samme skive 1000 gange så længe du har en ny kode hver gang. Sådan er det med xp hvertfald. Kunne forestille mig der er det samme med vista. :ph34r:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Jo, helt rigtigt.
    Man får jo en ny kode fra MS hvis nu bundkortet "futter af".


    Ja eller få koderne af en official windows tester som har stakkevis af dem. Men hvem kender mon sådan en? 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman


    Ja eller få koderne af en official windows tester som har stakkevis af dem. Men hvem kender mon sådan en? 8o


    Så er vi vist henne i noget lidt mere ulovligt.. :)
    Tror det er smartest at ringe til MS og forklare dem situationen.
    De er faktisk ret åbne overfor sådan noget, men mindre det en hel com man har skiftet ud.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen


    Så er vi vist henne i noget lidt mere ulovligt.. :)
    Tror det er smartest at ringe til MS og forklare dem situationen.
    De er faktisk ret åbne overfor sådan noget, men mindre det en hel com man har skiftet ud.


    Det er så korrekt det er comando vejen. men nu er det sådan at med xp skal du ha valideret dit program af ms og du kan tro de opdager hvis der er tale om kopier. Så får du ikke de nyeste downloads af dem. F eks MP11 og lign.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    Jeg har OEM versioner af både xp og vista64. Har geninstalleret ca. 3 gange i alt uden nogen problemer. Aktiverer via internet.


    Underbygger hvad jeg har skrevet. men tys for helt lovligt er det vist ikke. :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman


    Underbygger hvad jeg har skrevet. men tys for helt lovligt er det vist ikke. :$


    På samme computer er det, så længe man beholder bundkortet. Dog kan det sagtens undgås det aktiverings pjat men det er lidt tys tys :$

  • synes lige man skal tage en roundup så alle faktisk forstår hvad det forskellige betyder:
    VISTA:



    OEM:


    1. OEM ER EN VERSION, SOM BINDER SIG TIL COMPUTEREN OG DØR MED COMPUTEREN
    2. MICROSOFT VISTA REGNER BUNDKORTET SOM VÆRENDE COMPUTER, SÅ HVIS DU FRIVILLIGT SKIFTER BUNDKORT "DØR" DIN COMPUTER.
    3. MICROSOFT VISTA REGNER BUNDKORTET SOM VÆRENDE COMPUTER, HVIS DET BRÆNDER AF PGA. FUNKTIONSFEJL FÅR DU MULIGHED FOR AT BRUGE KEYEN PÅ ET NYT BUNDKORT VED AT KONTAKTE MICROSOFT SUPPORT.
    4. AKTIVERING ER PÅKRÆVET HVER GANG, MEN VISTA KRÆVER KUN AT BIOSSEN UNDER REGISTRERING OPLYSER SAMME SERIENUMMER, SOM FØRSTE GANG STYRESYSTEMET BLEV AKTIVERET. DU SLIPPER DERFOR FOR AT RINGE, HVOR MAN TIDLIGERE SKULLE RINGE, HVIS MAN HAVDE FORMATERET MERE END 3 GANGE.


    RETAIL:
    1. RETAIL ER EN VERSION, SOM ER BEVÆGELIG MELLEM FLERE COMPUTERE OG BINDER SIG IKKE TIL BUNDKORTET
    2. RETAILVERSIONEN MÅ MAKS VÆRE INSTALLERET PÅ EN COMPUTER AD GANGEN
    3. RETAILVERSIONEN LEVER "EVIGT"
    4. AKTIVERING ER PÅKRÆVET HVER GANG, men mener dog at man skal ringe efter 3. gange. Kan ikke helt huske det på retail.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman


    Underbygger hvad jeg har skrevet. men tys for helt lovligt er det vist ikke. :$


    Der er intet ulovligt i det, det er fuldstændig den samme maskine som OEM versionerne blev købt til i starten :))

  • Hvis du ringer til Microsoft og får låst din version op, så den ikke længere tilhører dit bundkort i din ene PC.
    Så vil den PC efter 3 eller også er det 30 dage, fortælle dig at din Vista installation ikke er gyldig, og så låse for en del af funktionerne.

    \\PoLLuX
    CPU - Intel Core 2 Quad Q6600 - 2.4Ghz @ 3.0Ghz
    MB - Asus Striker, nForce 680i
    RAM - 2048MB DDR2 800Mhz
    GFX - 2x nVidia Geforce 8600GTS Silent SLi
    PSU - 750W Thermaltake Toughpower
    HDD - 250GB WD C16 +500GB WD +250GB Maxtor
    OS - Windows Vista Ultimate
    KAB - Antec P182