Kan ikke afspille dvd, please hjælp mig

  • Jeg har netop fået filmen The big blue i julegave. Det er en halvgammel film, om ikke længere bliver produceret, og som er lidt halv-sjælden. Nogen fra min familie har så fundet den i amerika, hvor de har købt den fra. Her er mit problem: Når jeg forsøger at afspille den på min dvd-afspiller siger den "Invalid region." Når jeg prøver på min playstation 2 siger den "The disc canno be played due to regional restrictions." Det eneste jeg kan afspille den på, er min computer, men det ville være rart at kunne bruge sit tv til at se filmen. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gulerodden
    Findes der ikke nogen nemmere måde?
    Og hvad vil det i det hele taget sige at ens dvd-afspiller har en 'region'?


    Læs det hele her: http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region


    Simple er at USA er region 1 og at Europe er 2..... (sådan ca.) Og da din dvd er region2 og filmen region1, så funker det ikke. Derfor skal du har en regionfri DVD som kan afspille fra alle regioner..

  • Er der ikk noget med at man kan låse dvd afspillere op så de bliver regionsfri? Eller er det fy fy?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Du kan også skifte region på dit DVD drev 4 gange mener jeg det er:


    Åben denne computer-egenskaber af dit DVD drev-fanebladet Hardware-find dit DVD drev på listen-vælg egenskaber-fanebladet DVD region-Skift region til den region DVD´en er fra.


    Når du har gjort det kan du jo evt lave en backup af filmen på din harddisk, så kan du se den igen når du har skiftet tilbage til region 2 som er den region vi er i.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Gulerodden: Hvilken DVD er det - nogle kan laves regionsfri meget let (min er det 8 taster på fjernbetjenngen på det rigtige tidspunkt for at skifte region).


    /ask


    Ja os sådan noget jeg har hørt :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Du må i hvert fald gerne bryde en regionskode så længe det ikke sker med fremmed medhjælp ;)


    ... og vi må godt anbefale programmer, men vi må ikke fortælle ham hvordan han bruger dem?. :crazyeyes:


    Men så er det jo godt at man kan sørge efter en guide på Google der omhandler hvordan man bruger disse programmer hvis man nu skulle have problemer med det.


    PS. Hvornår går jagten ind på dem som bruger ulovlige copyright-brydende avatar-billeder ? - som jo sikkert er 99% af brugerne her inde :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Gulerodden: Hvilken DVD er det - nogle kan laves regionsfri meget let (min er det 8 taster på fjernbetjenngen på det rigtige tidspunkt for at skifte region).


    /ask


    Min dvd afspiller er en Dantax dvs-2500, hvis det kan hjæpe?

  • lidt google gav:



    google på dantax dvs-2500 +region hack og du finder denne side (med mange andre hacks):


    ttp://www.nerd-out.com/forum/viewtopic.php?t=31881


    /ask

  • :9xo :9xo


    Rigtig rigtig mange gange tak :9xo Undskyld mit utrolig noobede spørgsmål, men hvilken region er jeg?

  • ... eller tast for hunde da "9 for all" :P

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m