Programmer går ned konstant.

  • Alle spil jeg spiller går ned konstant, det er næsten en umuligt at spille mere end en 10minuter halv time. Der kommer aldrig nogle brugbare fejlmeddelelser. Kun windows stardart, hvor man kan vælge at sende fejlen til microsoft eller lade være. Jeg skal ofte genstarte min computer hvis jeg vil have nogle forhåbninger om at spille spillet eller bruge programmet igen.


    Jeg har en core 2 duo 2.4ghz Nvidia 8800ultra. Der er godt med luft gennemstrøm i mit kabinet, så det burde ikke være varme.Har aldrig set min cpu over 39grader.


    Hvad kan jeg gøre!
    Tak.

  • Hvilke PSU har du i dit system ?



    Du kunne prøve:


    1.) Installere de sidste nye drivers til hele systemet, og muligvis ny bios også.


    2.) Køre nogle bench programmer for at se om den ligeledes går ned der. Sæt noget overvågning på mht temp, kunne måske være dit gfx der bliver for varmt.


    3.) Køre noget memtest på dine ram for at se om det er dem som failer.

  • Programmer fejler ofte hvis systemet er overclocket, så hvis du har leget med overclock kan du prøve at sætte det tilbage til standard :)


    Og ellers følge hvad carstent skriver.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Okay har prøvet at køre et program der heder memtest. Der kom en fejl, den siger min ram er "bad" og jeg bør skifte dem ud. Men tidligere har jeg aldrig haft problemer med min computer så det er lidt underligt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af blodgifte
    Jeg har en chill 520W psu skulle jeg mene. Intet er overclocket.


    Kræver et 8800 ultra ikke minimun 500 watt psu??
    Tror det kan være der problemet ligger..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Kræver et 8800 ultra ikke minimun 500 watt psu??
    Tror det kan være der problemet ligger..


    Kan godt være de skriver det, meeen jeg har trukket det sys i sig med oc, med en lille 420watts.


    blodgifte, kan du ikke skrive hvad dit system består af, ram og mobo?
    Kan være du er heldig og det bare er ram der står forkert, for lave timings eller for lidt volt.

  • har intel core2 duo 2,4ghz Abit AW9d max 8800ultra 520w psu x-fi lydkort og så nogle pc-6400 corsair ddr2 ram en 40gb samsung hardisk og 250gb samsung hardisk.





    kan se ifølge det der memtest program der er en fejl på et af mine fire ram moduler. så har fjernet det og køre med 1,5gb ram nu. Prøvede lige hurtigt en omgang Portal men gik pladask ned da jeg klarede en challenge.

  • Så lidt :D


    Hvis jeg var dig ville jeg kikke i bios hvad volt de ram får og sætte dem til det højeste der anbefales man kan fra fabrikken og køre memtest igen for at se om den så laver fejl.