Flytte hdd med winxp over til en anden pc?

  • Halløj :D Nu har jeg roddet med min computer længe og kan ikke lige få den til at virke. Det der er problemet er at når jeg prøver at installere winxp fra en cd så efter at den har indlæst alt hvad den skal så kommer der en blå fejlkode skærm. Jeg havde en dell winxp liggende på før jeg formaterede og den virkede fint. Så jeg kunne ikke finde nogen anden mulighed end at prøve at installere winxp på min hdd på en andens pc. Det har jeg så gjort, men når den booter og når til der hvor windows xp kommer op på skærmen genstarter den bare.
    Så.. Mit spørgsmål er om man kan flytte en hdd med winxp fra en computer til en anden uden at bruge cdérne. Om man kan installere nogle drivere fra den pc den kom fra og så skulle den selv indlæse dem på den anden eller sådan noget..?


    Det ville være super hvis en af jer kendte en måde at gøre det på :D Tak på forhånd :)
    //Spixe

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Du kan ikke forvete andet end at det vil blive en ret installation med mange "bugs" medmindre begge maskiner bruger samme chipsets. Det er generelt en dårlig ide at forsøge at få en installation til at fungere med et andet setup.


    Hvad står der iøvrigt på den blå fejlkode-skærm du ender i. Den fortæller (eller prøver ihvertfald) dig hvad der er galt, og en googlesøgning på fejlmeddelelsen vil ofte give dig et godt bud på hvor det er installationen fejler.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Du kan ikke forvete andet end at det vil blive en ret installation med mange "bugs" medmindre begge maskiner bruger samme chipsets. Det er generelt en dårlig ide at forsøge at få en installation til at fungere med et andet setup.


    Hvad står der iøvrigt på den blå fejlkode-skærm du ender i. Den fortæller (eller prøver ihvertfald) dig hvad der er galt, og en googlesøgning på fejlmeddelelsen vil ofte give dig et godt bud på hvor det er installationen fejler.


    /ask


    Ville det måske hjælpe hvis jeg installerede driveren til det chipset der sidder på bundkortet før jeg flyttede hdd'en?


    EDIT: Nu har jeg så prøvet, men kan ikke fordi .exe filen ikke tillader det. Så er det muligt at finde driveren i filer og så manuelt lægge dem ind i drivere i windows??


    Fejlkoden er 0x0000007B (0xf7c7e63c, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000) .
    Jeg har prøvet næsten alle de muligheder jeg har fundet om den.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet en gang, sidst af Spixe ().