Mangler du et program ?

  • Hejsa,


    Jeg vil gerne blive bedre til at programmere i Visual Basic. Har dog programmeret i nogle år...


    Så hvis du mangler et lille program som skal kunne noget specielt, som du ikke kan finde på nettet, vil jeg gerne prøve at lave det til dig. Uden beregning. (Programmer leveres som standard SETUP.EXE pakker, som let kan afinstalleres)


    Fyr løs! :rules:


    - Søren Vedel
    info(snabela)pionersoft.dk

  • Hej!.


    Fandme lækkert det der!


    Nu er det at jeg har Datalogi på HTX :) Og jeg bliver desværre nød til at indrømme at jeg ikke har fulgt med, jeg hader også Dragongamez for det :D hehe.


    Men, nu har vores dejlige lærer tænkt på at lægge en ting ud som har han har brugt Visual Basic til at designe, og så skal vi kunne "gætte" hvad han har brugt af HTML koder.


    Mit spørgsmål til dig.
    Kan du lave et program/ting som kan gøre at man kan se hvad hvilke koder/HTML der er brugt for at kunne køre det program?.


    Håber du forstår mit spørgsmål :)


    Du må ha en god aften :)

  • for os der slet ikke er inde i den slags...hvilke muligheder er der så ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    for os der slet ikke er inde i den slags...hvilke muligheder er der så ?


    Tjaa det afhænger af programmøren :)


    Er selv igang med at lære C# igennem visual basics, og indtil videre (vi har det som fag på HTX 3.G) har vi lavet forskellige små basale programmer. Jeg har blandt andet lavet et program der kan udregne en 2. grads ligning (matematik) og for en uge siden afsluttede jeg et projekt hvor jeg lavede et program der udfra en formel jeg fandt frem til via eksperimenter, kunne udregne hvor lang tid det ville tage vandstanden i en beholder at nå ned på en bestemt højde.


    I det program var start højde, slut højde og udgangshullets størrelse variabler, og det var endda muligt at vælge om man regnede med udgangshullet som diameter eller tværsnitsareal.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    for os der slet ikke er inde i den slags...hvilke muligheder er der så ?


    Jamen du kan komme med alle forslag, så vurderer jeg om jeg kan hitte ud af at lave det. Så bare fyr løs! :D


    - Søren

  • et program som læser bpms fra mp3 og wav filer.. den skal så kunne skrive det i sangens filnavn bagefter og have mulighed for at kunne printe en trackliste ud hvor det også står på...MEGET gerne med mulighed for at at man bare sætter en cd i sit drev og trykker scan så scanner den også cd'en efter bpms gerne med mulighed for autohentning af tracksnavne hos IMDB eller hva det nu hedder


    :) :drink:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dj revaX
    et program som læser bpms fra mp3 og wav filer.. den skal så kunne skrive det i sangens filnavn bagefter og have mulighed for at kunne printe en trackliste ud hvor det også står på...MEGET gerne med mulighed for at at man bare sætter en cd i sit drev og trykker scan så scanner den også cd'en efter bpms gerne med mulighed for autohentning af tracksnavne hos IMDB eller hva det nu hedder


    :) :drink:


    Mon ikke du tænker på freedb :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dj revaX
    et program som læser bpms fra mp3 og wav filer.. den skal så kunne skrive det i sangens filnavn bagefter og have mulighed for at kunne printe en trackliste ud hvor det også står på...MEGET gerne med mulighed for at at man bare sætter en cd i sit drev og trykker scan så scanner den også cd'en efter bpms gerne med mulighed for autohentning af tracksnavne hos IMDB eller hva det nu hedder


    :) :drink:


    Der findes allerede ripperen EAC (Excact Audio Copy) som kan det du efterspørger. Det er gratis, og der er nul reklamer i programmet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af svedel77


    Der findes allerede ripperen EAC (Excact Audio Copy) som kan det du efterspørger. Det er gratis, og der er nul reklamer i programmet.



    jeg har sat og leget lidt med det.. programmet jeg søger skal faktisk ikke kunne rippe cd'er men som jeg skriver de mp3 filer jeg har på computeren skal den "scanne" og tælle hvor mange bpms de kører og skrive det i dens filnavn automatisk og det kan det EAC her vist ikke hva jeg har fundet ud af desværre

  • Et program (helst til Mac :D) som kan søge efter sange, finde ud af hvilke nogle der intet album billede har knyttet til dem, søge på album titlen på google og lægge det første hit ind som album billede på sangen!


    Er det muligt, eller er det dybt latterligt langt ude billigt??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa
    Et program (helst til Mac :D) som kan søge efter sange, finde ud af hvilke nogle der intet album billede har knyttet til dem, søge på album titlen på google og lægge det første hit ind som album billede på sangen!


    Er det muligt, eller er det dybt latterligt langt ude billigt??


    Det lyder faktisk som en fed idé til folk der bruger itunes.


    svedel - Et meget simpelt program til at lave en list.txt indeholdende navne på alle directories i en/flere bestemt(e) mappe(r). Kan gøres med en .bat, men kunne være fedt at ha en .exe :) Så skal den bare ikke inkludere list.txt (som bliver oprettet) eller list.exe (programmet)


    Code
    1. @echo off
    2. dir /a /b /o >list.txt
  • Du har engang lavet et eller andet sysinfo ikk'



    Det er bare at linket ikke virker mere så kan du sige hvor den ligger eller lave en ny.



    Og det må jeg give dig det er friskt gjort lige sådan at lave et par programmer gratis! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:


    Mvh FredeK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Aner ikke hvordan jeg får den til at undlade .bat filen og .txt filen.


    OK, så er det nok mig der ikke fårstår. Prøv at uddyb problemet lidt nærmere :))


  • Det er korrekt, og siden der ikke er nogen der vil betale den flade 50'er programmet koster, så får i den sq gratis, fordi det er jul : http://www.pionersoft.dk/sysinfo/install.exe