MS Vista - Premium vs. Ultimate

  • Hey.


    Eftersom jeg skal have ny pc, skal jeg også have vista.


    Skal have 64'bit, men tænker over om jeg burde give. en 500 mere for at få Vista Ultimate istedet for Vista Premium.


    Fordele og ulemper?


    Hva vil I sige?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Det kommer jo lidt an på hvad du skal bruge din computer til, men hvis prisforskellen ikke er større, så er der vel ingen grund til ikke at vælge Ultimate?


    Hvis ikke du kender forskellen på de enkelte versioner i detaljer kan du se det her.


    Den skal stort set KUN bruges til Gaming.. Spil som er krævende, som Crysis osv.

  • Jeg kan ikke helt se hvorfor man burde give så "meget" mere for at få Ultimate.


    Den eneste sådan rigtige forskel på dem er at Ultimate har
    "Beskyt dig mod hardwarefejl
    med Windows Complete PC Sikkerhedskopiering og Gendannelse"


    og


    "Opnå bedre beskyttelse af dine data
    mod tab med Windows BitLocker-drevkryptering"


    Hvis man skal give en 400-500 kr mere for at få de 2 ting, så tror jeg bare at jeg bliver ved Premium...

  • Hmm.. Der er da mulighed for at lave recovery på xp os? Virker lidt underligt hvis det skulle være så spændende medmindre det er et eller andet med det bliver gemt på en MS server og ikke på din pc (hvor det ville forsvinde sammen med alt andet hvis din HDD døde anyway).. Så kan umiddelbart ikke se hvad der er som du ikke får med den lidt billigere version..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg