NAS server software med download manager?

  • Hej!


    Sidder lige og leger lidt med tanken om at skulle lave en gammel stationær om til en NAS server.. Jeg har en masse musik, billeder og video'er på en 250 GB harddisk der sidder i den, som jeg selvfølgelig gerne vil have adgang til overalt!


    Jeg har prøvet 2 forskellige distributioner af NAS software (FreeNAS og openfiler), men ingen af dem har sådan en download manager som jeg ved man kan få hvis man betaler kassen for sådan en QNAP eller synology NAS server, og det gider jeg ikke lige nu...


    Så er der nogle der kender en NAS server software med en download manager?? Altså sådan så man bare sætter serveren til at downloade filer til den store harddisk i serveren, i stedet for at ens egen computer skal stå og gøre det..


    Umiddelbart vil jeg sige at FreeNAS er den mest overskuelige og brugervenlig (i hvertfald for mig som normalt roder med windows. Linux folk vil nok foretrække openfiler da den er bygget over Linux 2.6 kernel)... Der er også kæmpe forskel på hvor mange ressourcer de bruger.. FreeNAS bruger næsten ingenting (omkring 20 mb plads).. Mens openfiler bruger omkring 1 GB plads bare på software :S

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet 2 gange, sidst af xdream ().

  • Jeg har bare sat en ftp server op på min så kan jeg hente de filer der er behov for. Det kunne jo evt. være en løsning...

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Jeg har bare sat en ftp server op på min så kan jeg hente de filer der er behov for. Det kunne jo evt. være en løsning...


    Jaah men jeg vil gerne ha' lidt flere features såsom uPnP, CIFS/SMB og FTP som du selv siger.. Men kan være man bare skulle spare sammen til en QNAP eller Synology, de kan sg det hele og kan fås til ca. 1000kr nu.. Og de penge er jo nok hurtigt tjent hjem ved at det man sparer på el regningen i forhold til hvis man lader en stationær computer stående tændt... Mener at man kan få en version der kun bruger 15 watt... Det er der sgu ingen stationær der kan konkurrere med...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.