directX 10.0 til xp?

  • Bliver det muligt at køre directX 10.0 med xp? Har hørt at det skulle være forbeholdt Vista men kunne det ikke tænkes at der er nogle kloge hoveder som finder på en løsning eller hvad??

  • Det kommer det vist aldrig til... Men vi har jo set flere spil hvor dx9 versionen er ligeså pæn som dx10 versionen.. Sidst i Crysis hvor det viste sig at man kunne slå flere detaljer til ved at kigge lidt i config filerne.. Så spørgsmålet er jo om DX10 virkelig indebærer noget nyt der har betydning??

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Det er bare et spørgsmål om tid før det er muligt at bruge DX10 med XP. Om udspillet kommer fra MS efter at de er blevet sagsøgt, eller om det kommer fra en lille gruppe nørder der sætter hjernen i blød er jo så spørgsmålet ... men det skal jo nok komme. Det er vel bare et spørgsmål om tid. Det haster vel heller ikke meget end det "javer" ... :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Det er bare et spørgsmål om tid før det er muligt at bruge DX10 med XP. Om udspillet kommer fra MS efter at de er blevet sagsøgt, eller om det kommer fra en lille gruppe nørder der sætter hjernen i blød er jo så spørgsmålet ... men det skal jo nok komme. Det er vel bare et spørgsmål om tid. Det haster vel heller ikke meget end det "javer" ... :crazyeyes:


    Enig... Det skal nok blive cracket/ordnet på et eller andet tidspunkt... Bliver det jo altid... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Ja DX10 er langt bedre end DX9 vi er bare ikke nået til det punkt endnu... :D


    Når det punkt nåes vil jeg tro nutidens hardware er for ringe til at gøre nytte af det anyways :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Når det punkt nåes vil jeg tro nutidens hardware er for ringe til at gøre nytte af det anyways :)


    Agree, men der er også meget små visuelle optimeringer og små performance mæssige optimeringer af shader model 3.0 til 4.0.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC


    Agree, men der er også meget små visuelle optimeringer og små performance mæssige optimeringer af shader model 3.0 til 4.0.


    Jeg tror det er bollocks. Pt kan en dygtig programmør lave det samme i dx9 som i dx10 og få det til at køre lige så fint. Hvis det skal være realistisk at køre det, altså. Til dels fordi de kender dx9 temmelig godt nu, selvfølgelig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Jeg tror det er bollocks. Pt kan en dygtig programmør lave det samme i dx9 som i dx10 og få det til at køre lige så fint. Hvis det skal være realistisk at køre det, altså. Til dels fordi de kender dx9 temmelig godt nu, selvfølgelig.


    Det hele bunder ud i er at DX10 kommer med an masse nyt ting og er mere udviklet... Pt er det bare ikke udnytte godt nok til at der er nogen større forskel...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Det hele bunder ud i er at DX10 kommer med an masse nyt ting og er mere udviklet... Pt er det bare ikke udnytte godt nok til at der er nogen større forskel...


    Det er jeg fuldstændig med på, jeg tror bare ikke på at disse optimeringer kan tegne noget der er væsentligt pænere end noget man kan tegne med dx9.0, uden at det er viiildt krævende, og alligevel ikke realistisk at bruge nutidens hardware til. Jeg betvivler ikke at det giver nye muligheder, men det koster, som alt andet, stadig performance :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Det er jeg fuldstændig med på, jeg tror bare ikke på at disse optimeringer kan tegne noget der er væsentligt pænere end noget man kan tegne med dx9.0, uden at det er viiildt krævende, og alligevel ikke realistisk at bruge nutidens hardware til. Jeg betvivler ikke at det giver nye muligheder, men det koster, som alt andet, stadig performance :)


    Spørgsmålet er så hvornår det kommer.. og måske vigtigere... hvad kommer til det at koste.. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Det er jeg fuldstændig med på, jeg tror bare ikke på at disse optimeringer kan tegne noget der er væsentligt pænere end noget man kan tegne med dx9.0, uden at det er viiildt krævende, og alligevel ikke realistisk at bruge nutidens hardware til. Jeg betvivler ikke at det giver nye muligheder, men det koster, som alt andet, stadig performance :)


    Yepper det ligesom så meget andet, vi skal bare vente på at det bliver bedre udviklet og vores hardware også lige følger med... :D