Password på Xp

  • Hej


    Jeg sad lige og tænkt på om man ikke kan sætte et password på en mappe i Windows Xp Pro Engelsk udgave???


    Hvis man kan er der så ikke en der gider og fortælle mig hvordan man gør det :)


    Tak på forhånd


    -Slayermus

  • I XP er der ikke nogen indbygget funktion der gør det muligt at gøre mapper password protected. En funktion jeg selv også savner.


    Dertil skal du altså bruge andre programmer.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Ved det ikke, men tror det ikke.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Ved det ikke, men tror det ikke.


    Det ville da være kanon!! underligt at Bill Gates ikke lige har tænkt på det :) men jeg tror så også det er noget med at vis man låser sig selv ude med en kode man sætte på en mappe så bliver man sur på windows xp også skrifter man til linux og derfor har de ikke lavet det!!! Øhh bare en mulighed :D




  • Man kan jo oprette flere brugere (med password) - og så lave en personlig mappe - som andre brugere ikke har adgang til...


    (så du logger på din brugerkonto - hvor de bare damer ligger - og andre på den "knap-så-frække-og-afklædte" brugerkonto... :)):)):)) )


    Som CLA plejer at sige..... ;) : "forbeholder mig retten til at tage 200% fejl"

  • Quote

    Originally posted by WizZarD
    Man kan jo oprette flere brugere (med password) - og så lave en personlig mappe - som andre brugere ikke har adgang til...


    (så du logger på din brugerkonto - hvor de bare damer ligger - og andre på den "knap-så-frække-og-afklædte" brugerkonto... :)):)):)) )


    Ja, det kan man jo gøre, jeg har det personligt sådan at jeg hader brugerkontier - det skaber ikke andet end bøvl :rolleyes:
    Men hvis man er til den slags så er det vel os i orden :D


    Quote

    Originally posted by WizZarD
    Som CLA plejer at sige..... ;) : "forbeholder mig retten til at tage 200% fejl"


    :D

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Man kunne også bruge et program som PGP og så lave krypterede drev.... :))


    He, he... :D


    Temli træls at man skal til at decrypte sine nøgne-dame-billeder før man kan se dem :D

  • Quote

    Originally posted by cla


    He, he... :D


    Temli træls at man skal til at decrypte sine nøgne-dame-billeder før man kan se dem :D


    Tja, det er nu bare en simpel funktion i PGP der hedder PGPdisc der går ind og laver en krypteret fil på en harddisk man nu vælger og så laver den et virutelt drev hvor man ser den fil.


    Man behandler den så derefter som man gør med en "normal" harddisk. Bortset fra at man lige skal indtaste et password før man får adgang. Disken er så krypteret med den krypteringsgrad man ønsker.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Tja, det er nu bare en simpel funktion i PGP der hedder PGPdisc der går ind og laver en krypteret fil på en harddisk man nu vælger og så laver den et virutelt drev hvor man ser den fil.


    Man behandler den så derefter som man gør med en "normal" harddisk. Bortset fra at man lige skal indtaste et password før man får adgang. Disken er så krypteret med den krypteringsgrad man ønsker.


    Ok - vidste jeg så ikke lige - lyder ellers smart :D

  • Quote

    Originally posted by cla


    Ok - vidste jeg så ikke lige - lyder ellers smart :D


    Ja, det er nu smart nok. Hvis man syntes man har noget på ens computer som ikke rager andre der bruger den, så er det en løsning der virker.


    Jeg har ikke selv brugt PGPdisc siden version 6.x.x så vidt jeg husker. PGP 8.0.2 som vidt er den nyeste har også PGPdisc, men desværre så har jeg ikke en fuld version af det program så jeg kan ikke bruge PGPdisc. Lidt trist... :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Ja, det er nu smart nok. Hvis man syntes man har noget på ens computer som ikke rager andre der bruger den, så er det en løsning der virker.


    Jeg har ikke selv brugt PGPdisc siden version 6.x.x så vidt jeg husker. PGP 8.0.2 som vidt er den nyeste har også PGPdisc, men desværre så har jeg ikke en fuld version af det program så jeg kan ikke bruge PGPdisc. Lidt trist... :rolleyes:


    Hva koster den fulde version af pgp egentli? og kan man bruge den frie version af pgp til kryptering af mails?

  • Quote

    Originally posted by cla
    Hva koster den fulde version af pgp egentli? og kan man bruge den frie version af pgp til kryptering af mails?


    Ved ikke hvad en fuld version koster. Har ikke undersøgt det.... Eller også kan jeg bare ikke huske det.


    Ja, man kan godt bruge PGPmail i "PGP 8.0.2 Windows Freeware". Det eneste man ikke kan bruge er PGPdisc i den gratis version.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Ved ikke hvad en fuld version koster. Har ikke undersøgt det.... Eller også kan jeg bare ikke huske det.


    Ja, man kan godt bruge PGPmail i "PGP 8.0.2 Windows Freeware". Det eneste man ikke kan bruge er PGPdisc i den gratis version.


    Fino, det skal lige leges lidt med så :D

  • Sgu kan XP da klare det ! På pakken står tydeligt, at en af de ting Pro understøtter, som Home ikke gør netop er kryotering af filer. Læs om kryptering i Windows hjælp og sæt dig præcis ind i hvordan det virker, for ellers er der niks adgang til dine filer forever næste gang du geninstallerer (man skal backup'e kryptnøglerne) ! :)