Harddisk Data tab

  • Jeg sad og gamede lidt Crysis, lige pludselig fik jeg grafikfejl voldsomt endda. Jeg kunne ikke gøre andet end at genstarte computeren


    Da jeg er startet op igen opdager jeg at den ene harddisk er forsvundet, den harddisk som alle spil er installeret på.


    Jeg tjekkede så diskhåndtering og så at harddisken var der men den er "Ikke-Allokeret", hvad er det lige jeg gør her så jeg ikke mister data?


    Jeg er på Win Vista 32 Ultimate.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Lige en ting, nu har jeg umiddelbart fået alt data tilbage 180 GB tog ca. 4-5 timer. Men nu er alle filer osv. delt op i format, der er vel igen måde at få ntfs tabellen tilbage eller lignende. For hvis den er lost så kan jeg jo lige så godt smide en hvid pind efter det, da spil kræver at data ligger præcise steder osv.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Lige en ting, nu har jeg umiddelbart fået alt data tilbage 180 GB tog ca. 4-5 timer. Men nu er alle filer osv. delt op i format, der er vel igen måde at få ntfs tabellen tilbage eller lignende. For hvis den er lost så kan jeg jo lige så godt smide en hvid pind efter det, da spil kræver at data ligger præcise steder osv.


    Hiren's boot disk har en del tools til NTFS, men jeg ved ikke om den har noget der kan få NTFS tabellen tilbage, men den kan i hvert fald findes på diverse torrent sites


    Roadstarter disken har noget mere på sig, herunder en "live" udgave af Windows, som du kan fiske dine savegames ud med... så må du så formatere og installere dine spil igen, og derefter sæte dine savegames ind i de rigtige mapper

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg brugte O&O Diskrecovery og den sugede lige alle saves til sig i en mappe for sig selv.
    Alle spillene installerer jeg nok ikke. Heldigvis var jeg godt dækket ind i forvejen da de nyere spil har det med at lægge save games i dokument mappen på min systemdiske.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe