Smide IP ud på hjemmeside

  • Hej people.


    Jeg søger en der kan lave et "lille" hurtig program, eller har en idé til hvordan
    jeg kan fikse mit problem.


    Har tænkt på dette mange gange men nu vil jeg simpelthen have gjort noget ved det.


    Min ISP skifter min IP engang imellem, så det er pisse træls at jeg en dag ikke kan
    tage kontakt til min computer herhjemme fra arbejde.


    Derfor vil jeg høre om i kender et program som har forbindelse med en side jeg har på nettet.


    Min tanke var et program der hver 10 minut smed min ip ud på min hjemmeside, Sker der en ændring bliver siden så opdateret.


    så kunne jeg gå ind her "www.domaene.dk/hvaderminip" også er den listet der, og på den måde så altid vide hvad min ip er derhjemme.


    Nogen der kan hjælpe mig ? Eller har en løsning!


    Tak :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HyBeR
    Hmm!


    ja , men stadig, hvis min ISP skifter min ip pludselig - hvor skulle dyndns så vide det fra?


    Så sørger der lille program for at informere DynDNS om det. Det fungerer rigtigt godt.


    Min router (Linksys WRT54GL + DD-WRT) har en DynDNS-klient indbygget, så den sørger for eventuelle opdateringer, hvis min IP skulle skifte.


    Jeg har så lavet en konto hos DynDNS med "XXXX".selfip.com som jeg altid kan bruge til at få fat i min server med - ganske smart!


  • Ja ! Det lyder smart, men kan det ikke laves på sådan en måde at jeg skriver "www.minhp.dk/ip"


    også bliver den listet der?

  • som jeg kan forstå, så vil du gerne remote til din computer ude fra i ny og næ. og nogle gange er ip'en ændret??


    for så vil andbefalde http://www.logmein.com
    nemt program du installere på den maskine du skal connecte til
    jeg har set den bruge MAX 10mb ram, det har så også været hvor den har opdateret osv, og så efter genstart ligger den på 5-7
    det er fandme lækkert.. så det eneste du skal gøre er at logge ind på http://www.logmein.com og trykke på det navn du har kaldt den computer og så logger den ind
    super lækkert kører bedre en realvnc syns jeg.