"Pille" Windows ud af Toshiba cd?

  • Jeg har en Toshiba bærbar hvor der er Windows XP MCE med , men det ligger på en Toshiba cd hvor der også er en masse skrammel på.
    Er der mulighed for at "pille" XP ud?
    Det er nemlig ikke lige til da det er pakket eller lign i noget som hverken Isobuster , Winiso eller lign kan se.



    SMLDK

  • Det program er ikke det rigtige.
    Det er til at fjerne det der er installeret.
    Det skal være til at "rippe" XP MCE ud af min Toshiba cd.
    Så jeg kan lave en ren install med integreret driver.
    Så andre forslag??



    SMLDK

  • Du burde at kunne downloade en cracket windows på nettet, og så bruge din lovlige licensnøgle til installationen. så vidt jeg ved skulle det ikke være ulovligt eller umuligt at bruge andre licensnøgler, end den der følger med til cden. ret mig hvis jeg tar fejl. kender i hvert fald flere edb-firmaer som har en windows cd til installation, og så en masse licensnøgler.
    Det skulle heller ikke blive et problem med windows update eller noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sonico
    Du burde at kunne downloade en cracket windows på nettet, og så bruge din lovlige licensnøgle til installationen. så vidt jeg ved skulle det ikke være ulovligt eller umuligt at bruge andre licensnøgler, end den der følger med til cden. ret mig hvis jeg tar fejl. kender i hvert fald flere edb-firmaer som har en windows cd til installation, og så en masse licensnøgler.
    Det skulle heller ikke blive et problem med windows update eller noget.


    Men det kræver at det er samme type (retail/oem/producent-specifik)


    /ask

  • Gad vide om du ikke kan bruge en "slipstream guide", altså sådan hvor man implementerer sp2 på en winxp med sp1. 8)

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Hejsa


    Ved godt at det her er en gammel tråd men står lige pt med samme problem så skulle der være andre der lige havede en løsning på vores lille problem ???

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64