Problem løst, men nyt opstået :(

  • Hej alle...


    Jeg lavede en tråd i går angående problemer ved installering af windows... Jeg fandt ud af det var min harddisk, som jeg koblede fra... Fik så uden problemer installeret xp på min anden hd, fik opdateret og installeret alle drivere m.m... Koblede så min gamle hd på igen og nu virker den godt nok.
    Men hvad kan skyldes at så snart min computer belastes, spil, tunge programmer eller lignende, så genstarter den?
    Prøvede at spille CoD 4 i går, opgav jeg, samme med Ghost Recon 2, kan ikke engang få det installeret fordi den genstarter...
    Hvad kan dette utrolig irriterende problem skyldes?

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka
    Har du opdateret dine drivers?
    Min computer havde også en tendens til at genstarte engang. Opdaterede mine drivers og så kørte det ellers som smurt.


    nvidia.com


    Jeps, det skrev jeg også i mit første indlæg.. Men tak for foreslaget...
    Den gør det virkelig tit :( Tvinger mig snart ud i en ny formatering :(

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegade


    Jeps, det skrev jeg også i mit første indlæg.. Men tak for foreslaget...
    Den gør det virkelig tit :( Tvinger mig snart ud i en ny formatering :(


    Beklager, havde jeg lige overset. Jeg er ikke selv nogen ørn til hardware, men du kunne jo se om der evt. var noget der sad løst, var brudt sammen. Er desværre bange for at det er det eneste bud jeg ellers kan komme med. :(

  • 1. prøv at køre prime 95. og se om den fejler inden for en halv time.
    2. prøv at køre mem test (free) og se om den fejler der. http://hcidesign.com/memtest/purchase.html.


    Hvis ikke den fejler i nogle af de programmer, kunne det måske være et problem med strømforsygningen.

    P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet