Race07 vs GTR2?

  • Hey alle..


    Begge disse spil er forholdsvis nye, begge er i samme stil, og begge er blevet rost til skyerne, men hvilket er bedst ud fra jeres erfaring/viden? Har kun selv prøvet Race07, og det virker rigtig fedt...


    På forhånd tak...

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • GTR2 er meget realistisk og så fedt med rat til. Det er et af de bedste Racespil IMO

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    GTR2 er meget realistisk og så fedt med rat til. Det er et af de bedste Racespil IMO


    Har du prøvet Race07 også? Så du har en sammenligning?

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Hej


    Har begge spil og de er helt sikkert fede! Som du jo ved bygger Race07 på forskellige raceklasser WTCC, Mini mv., mens GTR2 udelukkende bygger på GT-serien. Selve oplevelsen i at køre bilerne i de to spil er meget den samme. Da bilerne jo er i forskellige klasser er de vidt forskellige, men de manureres nogenlunde ens.


    Det jeg kan se som den store forskel på de to spil er den at RACE07 klart har en meget bedre singleplayerdel i forhold til GTR2, hvor du skal spille online før det er noget ved. Der er helt sikkert sket en udvikling på den front. Desuden er de mest spændende og udfordrende løb jeg har kørt online i GTR2, hvor serveren kun kører med en enkelt type bil, så det kun er fintuningen (og evt. strategi) der udgør forskellene. Dermed bliver løbene utroligt tætte og man vil kunne se sin mindste fejl tydeligt!


    Derimod kan du ikke spille online i RACE07, hvilket selvfølgelig er et minus. Har ikke spillet RACE07 så meget endnu, men indtil videre er jeg som sagt meget imponeret over AIerne.


    Har selv investeret i et logitech G25 for nylig, og vil klart anbefale folk at købe et rat, hvis de har interesse for genren! Dog er det meget svært i starten, især når man kører uden div. aids, som man jo bør!


    Håber mit indlæg kan hjælpe dig. Du kan jo også hente en demo af begge spil og derved bedre selv træffe et valg. Jeg ville dog ikke være foruden nogle af dem, og så dyre er de jo heller ikke.

  • @ VDK - der er en online del i Race07 .... man kan i starten af installationen vælge offline / online install.


    Jeg har også begge spil og kan bedst lide Race07 pga. de forskellige klasser og banerne.... spillet er en smule lettere og skal køres med rat..... har også selv et G25 som er verdens absolut fedeste rat.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ghe2
    @ VDK - der er en online del i Race07 .... man kan i starten af installationen vælge offline / online install.


    Jeg har også begge spil og kan bedst lide Race07 pga. de forskellige klasser og banerne.... spillet er en smule lettere og skal køres med rat..... har også selv et G25 som er verdens absolut fedeste rat.


    Ja ok, der kan man sq bare se! men har som sagt heller ikke spillet det så meget endnu. Nettet her hvor jeg bor nu er heller ikke til det (høje pingtider) så har heller ikke kigget på det, men nyttig information! ;)

  • Jeg har også begge spil, og du får absolut det tætteste løb i RACE07 online.
    I race07 er løb typisk op til 14 omg. hvor der i GTR2 ofte er online løb som i den virkelige GT klasse
    med løb i ca. 90min. Der er sågar 24tim. med ca. 4 kørere. Er du til RACE07 WTCC (tunede standard vogne), så gå ind på DRL.DK, der er kørere med online fra DTC, GP2.


    Det mine oplevelser med 2 spil.