• Jeg er efterhånden ved at være godt og grundig træt af M$ og Windows. Og jeg har derfor tænkt mig at prøve Linux sammen med WINE. :idea:


    Målet er at jeg kan benytte det på både min Bærbare og min stationære, således at de opgave jeg laver også kan læses på mine medstuderendes computere, har Linux indbyggede skriveprogrammer etc.? Ellers har jeg tænkt mig at bruge OpenOffice.


    Mht. WINE er det målet at det skal være fuldt funktionelt med World of Warcraft, og at jeg gerne skal kunne installere spil som COD, AOE3, etc. på systemet. :ph34r:


    Når det kommer til at oprette netværk med Computere som kører med Windows eller Mac's, kan der så opstå problemer der, if any?


    Jeg er temmelig blank når det kommer til Linux, så jeg vil bare høre jeres erfaringer med Linux, og hvilken version af Linux i anbefaler til mit formål?


    Mht. drivere burde de vel fungere lige så godt på Linux som på Windows?


    Mvh.


    Sandman

  • Jeg ved at SuSE er lige til at gå til, det ligner lidt Windows og kører rigtig godt!


    Ubuntu er også meget brugt, da det også er let at gå til.


    Men med hensyn til WINE, så lytter jeg spændt med, for står i samme problem som dig :)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Wine er gratis og kan ekstremt nemt installeres, kig dog lige de korte, men gode tutorials igennem for WINE.


    Derudover er der et firma der har lavet Cedega, der koster penge, men eftersigende kan få en MASSE, inkl. WoW og mange andre win titler til at køre på linux. Tjek det ud.


    Men ikke alt er lige nemt at få til at køre med Wine.
    Jeg kunne ikke få AoE2 til at køre ordentligt, eller EE1, men Steam virkede fint.


    Prøv det an på en extra hdd. og væn dig langsomt til det :cheers:

  • Hejsa.....


    Jeg kan også godt tilslutte mig Ubuntu systemet....
    Men ellers er der også Kubuntu, det virker til at være lidt mere brugervenligt og ligne windows lidt mere... men ellers tror jeg det er stort set samme brugerflade som ubuntu.
    Husk at hente den rigtige version 32-bit / 64-bit


    Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
    CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
    GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
    Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
    HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
    HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
    Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit

  • Undskyld at jeg bringer en lidt gammel tråd op, men vil bare lige sige at jeg synes ikke Ubuntu er specielt besværligt. Installerede det i weekenden og det kører fint og WoW med Wine er helt fint også :) Der er mange tutorials til alt muligt. Tjek evt ubuntus forum ^^
    Jeg gad nemlig heller ikke Windows mere så kører kun med Ubuntu nu :D

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Når der nu alligevel er rykket op i en gammel tråd - så vil jeg da lige opfordre folk til også at tage et kig på linux mint (det er bygget på ubuntu) - det ser rigtigt lækkert ud og kørte lige ud af boksen på min t42 uden nogen problemer.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Jeg kom lige i tvivl :oops: - Min Core2Duo E6400 kører da 64 Bit?


    Samtidig vil jeg lige høre hvordan det ser ud med DirectX på Ubuntu. DX9 virker gennem WINE så vidt jeg har hørt, men hvordan med DX10 ?


    Mvh. Sandman


    Jo din C2D har 64bit udvidelser, så den kan køre en 64bit version af et givent operativsystem.


    DX9 spil "kan" køre i Wine, eller nogle kan. Men generelt virker OpenGL spil noget bedre. DX10 spil virker slet ikke.
    Personligt mener jeg ikke der er ret mange spil der er spilbare gennem Wine endnu; det bliver dog bedre og bedre. Derimod spil der er native på GNU/Linux platformen, eller har en optimeret wine version, kører fantastisk.