Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Kan du ikke slå Cool'n'Quiet på i BIOS? Det mener jeg da at alle A64 processorer kan bruge.
Så sætter den selv clock-hastigheden ned når det ikke er nødvendigt med en højere ydelse. Det giver godt nok nogle problemer i enkelte spil, men jeg formoder at systemet skal bruges til noget hjemmebiograf, når du vil have det til at være så strømbesparende?
Oprindeligt indlæg af Humlegrib
Jo, det har jeg prøvet... men jeg kan ikke få det til at fungere... ved ikke om der er asus's skyld eller amd's skyld at det ikke fungerer
hæng mig ikke op på det.. Men så vidt jeg kan erindre skal du ind under egenskaber og strømstyring og sætte det til minimal strømstyring... Og muligvis ind under enhedshåndtering og opdatere cpu driver. Mener der er en update til amd til et eller andet... og så skal cool & quiet også sættes til inde i bios. Men det ved du vel godt
Nu har jeg fået det til at fungere....
Fandt også udad at jeg kan skrue ned for strømstyrken til blæseren inde i bios.
Så nu kører blæseren 1000 rpm lavereog temp. er kun 31 grader..... ved 1ghz. 1.17V
Takker for hjælpen.
Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+ CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12 HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA Windows 7 Ultimate, 64-bit Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit