Kæmpe Security bug i Vista

  • Jeg har lige fundet en kæmpe security bug i vista der gør at en bruger kan få adgang til en anden bruger som er administrator, selvom den bruger man gør det fra, ikke er en administrator bruger.


    Hvad gør jeg med dette? hvem skal jeg henvende mig til ?


    og sidst. får man ikke en belønning ? mener jeg at jeg har læst et sted

  • Det vel bare og ringe til microsoft inde på tuborg havn imorgen når de har åbnet.. :) så vil de da nok kunne fortælle dig om de kan give dig noget for det..


    //Out - EcoPa

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PaW^
    Jeg har lige fundet en kæmpe security bug i vista der gør at en bruger kan få adgang til en anden bruger som er administrator, selvom den bruger man gør det fra, ikke er en bruger.


    Det gi'r jo slet ingen mening. Den bruger man gør det fra, ikke er bruger? Måske der skulle stå administrator? ;)


    Og hvis det er det samme du fortæller MS, så tror da pokker du ik får noget svar :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PaW^
    Jeg har lige fundet en kæmpe security bug i vista der gør at en bruger kan få adgang til en anden bruger som er administrator, selvom den bruger man gør det fra, ikke er en bruger.


    Hvad gør jeg med dette? hvem skal jeg henvende mig til ?


    og sidst. får man ikke en belønning ? mener jeg at jeg har læst et sted


    Dit signatur billede virker for øvrigt ikke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det gi'r jo slet ingen mening. Den bruger man gør det fra, ikke er bruger? Måske der skulle stå administrator? ;)


    Og hvis det er det samme du fortæller MS, så tror da pokker du ik får noget svar :))


    mig der formulerer det forkert.


    Forestil dig 2 brugere på en pc. én er administrator og én er _ikke_ administrator. Jeg kan gå ind på den bruger der ikke er administrator og så lave passwordet om på den bruger som er administrator.


    Hvilket gør at jeg kan gå ind på administrator brugeren med det nye password


    Til martin:
    Hmm det virker fint her?

  • Din sig virker heller ikke her...


    Hmm men mon dog du er den eneste i hele verden der har fundet sådan en bug?? Tror sgu ikke du skal forvente noget vildt...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.