Prøv mit nye program, og giv mig din mening

  • Downloadet og testet :)


    Virker ganske udemærket her på min bærbar hehe.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af svedel77
    Hejsa,


    Jeg har lige lavet et lille program, som kan scanne for hvad der er inde i din PC. Har du ikke lyst til at prøve det, og give mig din mening?


    http://www.pionersoft.dk/sysinfo/


    Testet og virker helt fint, både scanningen, print funktionen og gemfunktionen :-)


    Why jeg kan lide det her meget mere en eks. Sisoft? :
    Det er et dejligt light et program, og kommer med den relevante info hurtigt, hvor sisoft er tungere og tidsspilde i mine øjne ;-)


    Foreslag:


    Mulighed for at skanne Lydkort og Netkort (også Wireless) ville være rigtigt godt. Så har man næsten et super smart tool når man går rundt og fixer en pc, men ikke lige altid gider/ har mulighed for at åbne op og se hvad der er derinde fysisk.


    Evt. også at kunne se clock frekvensen for cpu, ram og senere hen måske også Gpu og Gram


    Et sidste indtil videre ville være hvis man kunne bruge programmet, uden at installere det, så det bare er en fil man starter, det ville være ekstra fikst :cheers:

  • For den almindelige vil det være ganske godt, kender rigtig mange som ikke ved hvad der er i deres computer og hvis de bare kan download og installere og få de informationer vil det spare mig for meget tid :D


    Men altså jeg kommer ikke til at bruge det :D Kender alt mit hardware og det er ikke spcifikt nok :D

  • Hejsa


    hvadså har du så nu modtaget alle vores adgangskoder og netbank filer ??? :boxed:


    nej bare gas det ser jo ganske fint ud og som andre skriver så mangler der lige for lydkort og netkort så har man de mest basale ting for at finde drivere osv. til en maskine.


    :9xo

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brumbassen
    Hejsa
    hvadså har du så nu modtaget alle vores adgangskoder og netbank filer ??? :boxed:


    nej bare gas det ser jo ganske fint ud og som andre skriver så mangler der lige for lydkort og netkort så har man de mest basale ting for at finde drivere osv. til en maskine.


    :9xo


    Hehe rør ikke mig noget det eneste han vil komme til at få af oplysninger vil være min tweak bruger og min bruger på andre fora :D

  • Det virker helt efter hensigten :9xo


    Eneste lille øjebæ er skrifttypen i selve vinduet med resultaterne.
    (Bundkort:
    CPU:
    Grafikkort:
    etc.)


    Den giver programmet et lidt "hjemmelavet"udseende:



    MVH Humpeligimp

  • Super nemt program - rart man kan se mange ting på en gang, men der er et par fejl.


    Under harddiske skriver den ikke det rigtige interface.
    Skriver ikke den rigtige clock frekvens for en CPU


    Men ellers ser det rigtigt fint ud.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier
    Under harddiske skriver den ikke det rigtige interface.
    Skriver ikke den rigtige clock frekvens for en CPU
    Mvh Stubkier


    Det er faktisk rigtigt. Min SATA disk står som IDE ?
    Klockfrekvensen skriver det ikke noget om, men at det er en Athlon 3200+ er rigtigt nok.

  • Det med forkert interface på harddiske, og clockfrekvens på CPU'en, er desværre ikke noget jeg kan gøre noget ved, da hardwareoplysninger stammer fra Windows WMI ;(


    Men i den nye version jeg har lagt på hjemmesiden, er der nu også info om netværk + lydkort :D
    - Søren

  • Hejsa


    ja det var en forbedring vil så også lige sige at det er lidt sparsom med oplysninger om ram
    og udsenet kan man jo altid lave om på når alt det man virkelig skal bruge til noget er i orden, men ellers kanon program :9xo

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af svedel77
    Det med forkert interface på harddiske, og clockfrekvens på CPU'en, er desværre ikke noget jeg kan gøre noget ved, da hardwareoplysninger stammer fra Windows WMI ;(


    Men i den nye version jeg har lagt på hjemmesiden, er der nu også info om netværk + lydkort :D
    - Søren


    Men nu har du jo bare fjernet den. :(


    Den fik ellers rigtigt fat i USB diske, det var kun IDE/SATA der var problemet.


    Men resultatvinduet har fået et pænere design :9xo