Website problemer-skærmopløsning!?!?

  • Hej alle....



    Har et lille problem med min hjemmeside. hvis skærmen ik er i 1280*1024 ødelægges billedet fuldstændigt. nogen der ved om man kan gøre sådan at den holder designet/layoutet selvom man ikke har et maksimeret vindue eller køre med 1280*1024... hvis i ik helt forstår hvad jeg mener så prøv at kigge her
    læg mærke til hvis i gør vinduet mindre forsvinder noget af layoutet bare... det begynder ik at lave det om...


    i kan se problemet på min hp

  • Det er jo fordi der er sat en bestemt bredde der ikke ændrer sig uanser opløsningen!


    Google og Tweak.dk har jo fx også den samme bredde uanset hvilken opløsning man kører i.


    Hvis man ikke har en side der følger sidebredden skal man ikke lave siden breddere end at den kan ses i den mest alm. opløsning. Mange vælger at lave til 1024 pixel i bredden. Altså sådan set omkring 990 så der også er plads til scroll i højre side (op/ned).

  • jo men det er jo det den gør. mit nyhedsboard bliver fx helt tynd når man gør siden tyndere...istedet skulle billedet jo bare "forsvinde" ligsom her...


    hvor/hvordan definere man bredden i html dokumentet??

  • Det er lang til siden jeg arbejde meget med html osv, men jeg kan huske der var forskel på om man satte bredden på tabeler m.v i procent eller pixel!!!
    Hvis du sætter skærmen til procent, vil den automatisk udvide sig til seerens opløsning m.v!"

  • Ville i hvertfald foreslå den kommer til at være funktionel i 800x600 ... Mange brugere kører stadig i denne skærmopløsning.


    Ellers ved jeg ikke om nyhedstingen eller hvad det var kan åbnes i et eksternt vindue ?