Samme filnavn i samme mappe

  • Nogle som kender et program, som kan navngive en samling billeder til samme navn.
    I stedet for billede-01 billede-02 osv. skal alle bare hedde billede.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    IrfanView kan lave en batch rename, men du kan jo ikke kalde f.eks. 100 filer det samme.


    Det kan XP også :D Jeg vil netop kalde dem det samme, så et program der fx. tildeler et skjult tegn eller på anden måde omgår reglen om at 2 filer ikke kan hedde det samme, er hvad jeg søger.


    I mit Web-galleri har jeg mulighed for at få filnavnet til at stå med småt lige over billedet. Derfor ville jeg gerne have alle filer i samme mappe til at hedde det samme, da det vil se bedst ud.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lahnet
    Det kan XP også :D Jeg vil netop kalde dem det samme, så et program der fx. tildeler et skjult tegn eller på anden måde omgår reglen om at 2 filer ikke kan hedde det samme, er hvad jeg søger.


    I mit Web-galleri har jeg mulighed for at få filnavnet til at stå med småt lige over billedet. Derfor ville jeg gerne have alle filer i samme mappe til at hedde det samme, da det vil se bedst ud.


    Hvis billederne havde samme navn - hvordan ville du så få dit galleri til at vise det rigtige billede?
    Hvis det bare er fordi at du vil have dit galleri til at skrive "billede" ud fra alle billeder - så er det vel alt andet nemmere at rette den ene "dynamiske" linie i dit galleri til at fast linie der bare hedder "billede".


    En anden mulighed er at få galleriet til at vise noget fra EXIF - eksempeltvis en kommentar eller lign, så du faktisk selv kan styre hvad der skal stå - uafhængigt af hvad billedet hedder.


    (hvilket galleri bruger du?)


    /ask

  • Problemet løst. Jeg får galleriet til at vise mappenavn i stedet.


    Tak

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G