Computer vil ikk starte ?

  • Hvergang jeg prøver at åbne min computer siger den følgende:


    "windows startede ikke korrekt. Dette kan skyldes, at der fornyligt er sket en ændring i computeren hardware eller software.


    Hvis computeren stoppede med at svare, genstartede uventet eller lukkede automatisk for at beskytte filer og mapper, skal du vælge Sidste kendte fungerende konfiguration for at vende tilbage til de indstillinger, der sidst virkede.


    Hvis et tidligere startforsøg blev afbrudt pga. af et strømafbrud eller fordi der blev trykket på computerens strømknap, eller hvis ikke er sikker på, hvad der skyldes problemet, skal du trykke på Start windows normalt.


    Så kan man vælge :


    Fejlsikret tilstand
    Fejlsikret tilstand med netværk
    Fejlsikret tilstand med kommandoprompt


    Sidst kendte fungerende konfiguration <hvor systemet virkede>


    Start windows normalt


    Brug pil op eller pil ned til at markere dit valg."


    Har prøvet alle muligheder, ingen af dem virker.
    Den går bare vidre en til sort skærm eller nogle gange så der bare et "_" og blinker.


    Nogle der har nogle trick til hvordan jeg kan fixe det ?

  • Hvis "Sidst kendte fungerende konfiguration <hvor systemet virkede>" ikke virker, er det noget der tyder på at vigtige system filer er blevet beskadiget. Kunne feks. være en virus.


    Har ikke nogen anbefaling til dig, udover at geninstaller dit system.

  • Har du skiftet noget hardware i computeren fornyelig? Windows kan ikke li at få skiftet mange dele i computeren. Specielt bundkort+cpu.

    Asus P5K ,Intel P35 Bios v.1201 Intel Core 2 Duo Q9300 @ 3000Mhtz 1,50v Corsair 4x1Gb ddr2@ 801 2,20v Liteon LH-20A1H487C 20X 1x OCZ 120Gb primær disk,1x500Gb dat disk XFX HD Radeon 7770 13.6 64bit ati driver, Creative X-fi Xtreme Music, Avira 2014 antivirus psu: Corsair CMPSU-650TXEU, 650Watt 12v52A Windows 7 Ultimate 64bit Antec Nine Hundred kabinet Zalman 9500 LED cpu-køler

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af yeah111
    Har vist fået skiftet min harddisk for 2-3 mån siden :S


    Men har en masse ting på min computer jeg skal bruge så vil helst ungå at geninstallere :S


    Det gør du heller ikke hvis du prøver at reparere din Windowsinstallation. Så kan du måske komme ind og få taget backup hvis en formatering skulle blive nødvendigt.