Kan ikke bruge xp før 2 min efter opstart

  • Jeg har et større problem i windows xp. Når jeg har startet min computer og windows xp er loadet går der stadig 2 minutter før jeg kan bruge xp. Det er ikke muligt at foretage sig noget på computeren overhovedet.


    Jeg har så fundet ud af at fejlen ligger i mit netværk. Hvis jeg disabler LAN forbindelsen eller tager kablet ud sker dette ikke. Jeg har prøvet andre ting som fake IP, at fjerne "file and print sharing" funktion osv. Det virker heller ikke. Jeg har også prøvet med et andet netkort men også uden resultat. Problemet er altså at computeren står og søger på netværket i 2 minutter efter opstart. Først efter de 2 minutter er gået finder den noget og computeren er klar til brug.


    Nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at fjerne problemet?


    På forhånd tak!


  • Velkommen exiting. En god idé er at skrive i din signatur, hvad du har for en maskine. Dvs. bundkort processer,ram osv. Så er der større chance for at vi ka' hjælpe dig på vej. ;)
    Edit : Behøver ikke være så udførlig som min ;)

  • Norton Antivirus er også mit bud. Har selv haft samme problem. Prøv at geninstallere skidtet og foretag alle opdateringer igen.. Det tager lidt tid p.g.a. genstarterne, men det hjalp mig....

    Bærbar:
    Processor: Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1066 RAM DualChannel
    Harddisk: 500GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
    Grafik: ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
    Skærm: 15.6” FullHD-LED Glare panel 1920x1080
    Drev: Blue Ray - Combo

  • Jeg kører ikke med norton antivirus lige i øjeblikket. Jeg har prøvet med en total ny XP instalation og der opstår problemet lige fra starten. Hvis jeg disabler min Local Area LAN forbindelse er problemet der ikke så det må vel være et eller andet under indstillingerne af den forbindelse der skal ændres noget?


    Jeg kan ikke se at det er så relevant at i ved hvilken computer jeg har men nu har jeg sat specs ind i min signatur.

  • Quote

    Originally posted by exciting
    Jeg kører ikke med norton antivirus lige i øjeblikket. Jeg har prøvet med en total ny XP instalation og der opstår problemet lige fra starten. Hvis jeg disabler min Local Area LAN forbindelse er problemet der ikke så det må vel være et eller andet under indstillingerne af den forbindelse der skal ændres noget?


    Jeg kan ikke se at det er så relevant at i ved hvilken computer jeg har men nu har jeg sat specs ind i min signatur.



    Øhhhhh hvad skal jeg sige [SIZE=4]BLASTERWORM[/SIZE]


    Jeg har lige prøvet det samme med en arbejds kolegas bærebar..... han havde ikke virusguard på og inden for det 1 min han blev koplet på nettet hos mig var blaster der også........der var også xp på hans ny installeret X(

  • Det har ikke noget med blasterworm at gøre. Jeg har lige brugt ms blaster worm remove tool og den finder ikke noget.

  • Efter at have skrevet om mit problem i diverse andre foraer er jeg kommet frem til at det må have noget at gøre med min PPoE.


    Jeg har sonofon bredbånd med en CPE box og der bruger jeg en client fra sonofon til at connecte med. Jeg har også prøvet den indbyggede PPoE client i xp men uden resultat.


    Da problemet opstår lige efter en total clean xp installation må det altså være fordi at der er PPoE der går gennem min switch. Nogen der har forstand på PPoE og ved hvordan problemet kan løses?

  • Quote

    Originally posted by exciting
    Jeg kan ikke se at det er så relevant at i ved hvilken computer jeg har men nu har jeg sat specs ind i min signatur.


    Det er da rimelig relevant at vide f.eks. hvad for mb du har, hvis det har noget at gøre med dine indstillinger i måske bios og hvad for et netkort er da også rimelig relevant, hvis det er der problemet ligger. Evt. om der er problemer med "samarbejdet" mellem dine forskellige hw-ting og dit styresystem !

  • Prøv at give den fast ip. havde engang det samme problem og det hjalp :D det er noget med at den står og søger og giver op efter fek.s. 2 min