Grim fejlbesked!

  • Jeg fik en bærbar tilsendt, som jeg skal formatere, men når jeg vil formatere, får jeg fejlbesked:


    "Installationsprogrammet kan ikke formatere partitionen. Disken er muligvis beskadiget.


    Kontroller, at drevet er tændt og korrekt tilsluttet computeren.
    Hvis disken er en SCSI-disk, skal du kontrollere, at SCSI-kortene er korrekt afsluttede."



    Hvorfor får jeg denne fejl-besked? Bærbaren har altid virket, men under formatering kommer overstående besked.


    Hvad skal jeg gøre?


    Jeg har som et alternativ prøvet at installere Ubuntu, men under installationen sker der ikke rigtig noget, andet end at jeg kan høre at computeren arbejder og på skærmen er der bare en base farve.


    Den har stået og arbejdet i over én time, er det virkeligt almindeligt for Ubuntu?



    Jeg har virkelig brug for hjælp! Det kan da ikke passe at, jeg skal købe ny bærbar?!



    M.v.h.

  • er det en ny bærbar? hvis ja, har du prøvet at slå sata om til legacy istedet for native mode? Oftest kan installationen slet ikke finde native mode sata drev, men hvis den skulle kunne alligevel, kunne fejlen evt. ligge der.



    prøv også at loade de specifikke drivere til bærbaren under opstart af installeren (tryk F6 en masse gange så snart xp skifter til den blå baggrund) ; note: kræver et diskettedrev, enten internt eller via usb

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.