Shift "holdes nede"

  • Hej


    Jeg har et lille problem når jeg spiller World of Warcraft. Nogle gange er det som om min shift knap bare bliver holdt nede hele tiden. Jeg ved ikke hvad der udløser det, men det er vildt irriterende da jeg har en masse knapper bindet med shift+[tast]. Der kan gå lang tid før det kommer men når det så kommer er det vildt træls. Men det underlige er at når jeg skriver noget kommer det ikke som stort som det ville gøre hvis man holdte shift nede. Men hvis jeg fx trykker V så tager den automatisk shift+V knappen jeg har.


    Kan det have noget med "træge taster" at gøre? Help! :D

  • Jeg har selv oplevet det problem. Årsagen var simpelt hen bare at jeg havde en masse skidt og lort som var faldet ned i mit keyboard, så som chips og andet snask.
    Nu ved jeg ikke om dette evt kunne være problemet, men du kunne da prøve at ryste dit keyboard godt og grundigt, det hjalp ihverfald mig - da alt det rod kom ud, og det var bestemt ikke noget rart syn ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Er det mon "sticky keys" der driller. Hvis du trykker <shift> 5 gange i træk aktiveres den som sticky. Det er en "accesibility" option der er slået til som default i windows. Her er lidt om det (og hvordan det slås fra): http://www.microsoft.com/enabl…windowsxp/stickykeys.aspx


    /ask


    Hvad er "Accessibility Options" for en i kontrolpanel? :rolleyes:



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Izaka
    Jeg har selv oplevet det problem. Årsagen var simpelt hen bare at jeg havde en masse skidt og lort som var faldet ned i mit keyboard, så som chips og andet snask.
    Nu ved jeg ikke om dette evt kunne være problemet, men du kunne da prøve at ryste dit keyboard godt og grundigt, det hjalp ihverfald mig - da alt det rod kom ud, og det var bestemt ikke noget rart syn ;)


    Nix, når jeg går ud af wow og ind igen fx er det der ikke mere (er prøvet 20+ gange)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Hvad er "Accessibility Options" for en i kontrolpanel? :rolleyes:


    Handikaphjælp? Det er mit bud (jeg har ikke adgang til nogen DK windows...


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Handikaphjælp? Det er mit bud (jeg har ikke adgang til nogen DK windows...


    /ask


    Ahhh, ja det var det. Der hedder det Træge Taster som jeg skrev i #1, men de er slået fra :(

  • Du må da ret hurtigt kunne udelukke om det er p.g.a. at tastaturet er fyldt med l*** ved at sætte et andet til, er det ikke det kunne det tyde på software fejl.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Du må da ret hurtigt kunne udelukke om det er p.g.a. at tastaturet er fyldt med l*** ved at sætte et andet til, er det ikke det kunne det tyde på software fejl.


    /ask


    Det går væk hvis jeg går ud af wow og ind igen. Det har ikke noget med at selve shift knappen holdes nede